Наукові видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові видання за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 82
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Lehrerfortbildung zur Lesekompetenzbildung bei Schülern: Theorie und Praxis(Akademischer Verlag, 2025) Семеног Олена Миколаївна; Плужник Юлія Валеріївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Pluzhnyk Yuliia ValeriivnaDie Monographie skizziert die inhaltliche und methodische Unterstützung für die Ausbildung zukünftiger Lehrer zur Förderung der Lesekompetenz bei Schülern der National School of Education. Es werden aktuelle Bildungsprogramme für die Ausbildung zukünftiger Lehrer für ukrainische Sprache und Literatur vorgestellt, die einen interdisziplinären und sozioökonomischen Schwerpunkt haben. Es werden die inhaltlichen und methodischen Unterstützungen für die Ausbildung zukünftiger Literaturlehrer zur Bildung der Lesekompetenz von Studierenden der National University of Science and Technology im Fremdsprachenliteraturunterricht auf Grundlage der PISA-2018-Studie skizziert. Die entwickelten Übungen und Aufgaben zielen darauf ab, die Lesekompetenz von Schulkindern zu entwickeln, was die Fähigkeit beinhaltet, auf einer tieferen, interpretierenden Ebene mit dem Text zu interagieren; die erhaltenen Informationen kritisch bewerten, auf Grundlage des Gelesenen eigene Hypothesen aufstellen und diese in realen Situationen anwenden.Документ Professional and Edagogical Training of Teachers in the Context of Managing Quality of Educational Services in Great Britain(2017-05-05) Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha VitaliivnaIn the presented article the authors have determined the key priorities of the renewal of the content and methods for professional and pedagogical training of teachers in the conditions of quality management of educational services in Great Britain. The analysis of the requirements of the British teacher professional standards set out in a mandatory component of the policy of «new professionalism» is specified. The modern models of the professionalism of teachers (an effective teacher, a reflective teacher, an enquiring teacher and a transformative teacher) are distinguished and characterized in the article.Документ Professional Development of Teachers in the USA, Canada and the UK(2017) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaThe сhapter highlights the peculiarities of professional development of teachers working with gifted students in the United States, Canada and the United Kingdom. Two groups of models of GT teachers’ professional development are outlined: 1) models that provide organizational or inter-institutional cooperation; 2) models that do not involve large-scale implementation (can be implemented at school, class level, etc.).Документ Risk Management in the Activities of a Modern University: a Comparative Analysis of British and Ukrainian Experience(South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, 2017) Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana Ivanivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov VasylivnaThe article presents a comparative analysis of implementing the risk management system in the universities of Great Britain and Ukraine. Most of the focus is put on the identification and analysis of the high-priority risks incurred by the Ukrainian and British universities. In particular, the key risks under study include the compliance risk, reputation risk, financial risk, the risks of student experience and staffing issues. The appropriate risk mitigation measures which may reduce the impact of each risk on the operating activities of university are given along with the detailed risk description. The system of measures aimed at reducing the probability of occurrence of a particular risk type or mitigating its consequences has been identified and generalized on the basis on the empirical data obtained as a result of applying the methods of document analysis. The effectiveness of implementing the risk management practice in the activities of the Ukrainian universities has been confirmed. The recommendations for the development of risk management in the Ukrainian higher education at the national and institutional levels are formulated. The expedient measures at the institutional level include, but not limited to, the development of risk management strategy, the specification of methodology for the risk identification and analysis, ensuring the university’s risk accounting, systematic monitoring of the risk management process, reporting on the risk management outcomes. At the national level, it is appropriate to develop the regulatory framework of risk management, providing for a pro-forma portfolio of risks, the management of which the higher education establishment shall be liable for.Документ Австралія(Юрінком Інтер, 2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано характеристику системи освіти Австралії. Висвітлено такі питання: політичний та соціально-економічний контекст, законодавча основа освітньої системи, структура та особливості функціонування освітньої системи, управління освітою, реформи освіти.Документ Авторська школа А. С. Макаренка: характеристика чинників ефективності(2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ дослідженні схарактеризовано такі складові досліджуваного феномену: особистість творця; інноваційність ідей, підходів та технологій; систематичність і комплексність досягнутих перетворень; вагомість результатів. Підкреслено, що результативність виховної системи Макаренка пролягає, по-перше, у безпосередньому спасінні життя вихованців від фізичного знищення в умовах економічної та соціально-політичної кризи кінця 10-х –30-х рр. ХХ ст. По-друге, макаренківські навчально-виховні заклади підготували велику кількість грамотних, кваліфікованих фахівців, що були вкрай необхідними країні в умовах індустріалізації. По-третє, цінність аналізованої виховної системи полягає в тому, що вона застосовувалась у закладах пенітенціарного типу, які стали працювати без рецидивів повернення вихованців до антисоціальної діяльності.Документ Академічні традиції та інновації: ретроспекція правового поля та практики вітчизняної вищої школи(2017) Корж-Усенко Лариса Вікторівна; Korzh-Usenko Larysa ViktorivnaДослідження спрямоване на виокремлення провідних тенденцій в організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України на початку ХХ ст. на підставі ретроспективного аналізу нормативно-правової бази та практики її реалізації у вищій школі. З’ясовано зміни в меті, цінностях, принципах та підходах, змісті, формах, методах, стилі взаємин викладачів зі студентами, систем навчання загалом.Документ Болонський процес як європейський вимір глобальної інтернаціоналізації вищої освіти(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2005) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснено характеристику розвитку Болонського процесу як регіонального європейського прояву такого глобального явища, як інтернаціоналізація вищої освіти. З’ясовано політичні, економічні та академічні мотиви та суперечності розвитку Болонського процесу, показано особливості його запровадження на прикладі країн Південно-Східної Європи.Документ Болонський процес: виміри змін(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ дослідженні проаналізовано сутність Болонського процесу як складної багатоаспектної сукупності реформаційних процесів у сфері вищої освіти, що відбуваються на наднаціональному, національному й інституційному рівнях. Схарактеризовано політичний, соціальний, академічний і культурний виміри змін, що здійснюються в рамках Болонського процесу. Зроблено висновки про позитиви та негативи Болонських реформ у кожному з досліджуваних вимірів.Документ Болонський процес: пошуки шляхів підвищення конкурентноздатності європейської вищої освіти(2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано мотиви європейських країн щодо формування Європейського простору вищої освіти. Схарактеризовано альтернативні тенденції розвитку вищої освіти у європейському регіоні. Визначено, яким чином реалізація положень Болонської декларації та подальших документів Болонського процесу сприятимуть підвищенню конкурентоздатності європейської вищої освіти.Документ Бразилія(Юрінком Інтер, 2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано характеристику системи освіти Бразилії. Висвітлено такі питання: політичний та соціально-економічний контекст, законодавча основа освітньої системи, структура та особливості функціонування освітньої системи, управління освітою, реформи освіти.Документ Ваучерна програма(2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaПодано визначення та характеристика поняття «Ваучерна програма».Документ Вивчення глобалізаційного контексту сучасних освітніх реформ у курсі "Порівняльної педагогіки"(Ніжинський державний педагогічний університет імені Миколи Гоголя, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано визначення та аналіз поняття “глобалізація освіти” як одного з основоположних у авторському навчальному курсі “Порівняльна педагогіка”. Охарактеризовано чинники розвитку глобалізації освіти в історичному аспекті та в сучасних умовах. Розглянуто чотири виміри глобалізації освіти як процесу, що визначає сутність освітніх реформ кінця ХХ ст.: економічний, політичний, культурно-етичний та технологічний.Документ Вітчизняна недержавна школа як джерело освітніх інновацій: до історії питання(2000) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Перетятько Олена Валеріївна; Peretiatko Olena ValeriivnaУ дослідженні прослідковано етапи розвитку вітчизняної недержавної школи від часів Київської Русі до початку ХХ ст. На кожному з етапів виокремлено чинники виникнення та розвитку недержавної коли, зацікавлених у розвитку школи осіб, типологію недержавних шкіл, інноваційний потенціал таких шкіл порівняно з державними. Докладному аналізу піддана діяльність приватних навчальних закладів Харківщини кінця ХІХ – початку ХХ ст.Документ Глобальний вимір цілей освіти: пошуки і досягнення(РВВ ДП “Державна картографічна фабрика”, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано характеристику визначених світовою громадою цілей освіти, задекларованих у документах ООН, починаючи від Загальної Декларації прав людини (1948р.) і закінчуючи Декларацією Культури миру (1999). Предметом розгляду стали три групи цілей, що є провідними і найбільш ґрунтовно висвітленими у документах ООН: 1) забезпечення рівних прав на отримання освіти; 2) сприяння індивідуальному розвитку особистості; 3) підтримка через освіту стабільності і позитивних соціальних змін в суспільстві. Констатовано, що освітні цілі, що які тримали міжнародне визнання у документах ООН, стали в кінці ХХ – на початку ХХІ ст. основою для формування національної освітньої політики більшості держав. Спільно вироблені освітні цілі слугують основою розвитку конвергентних процесів в освітніх системах абсолютної більшості країн сучасного світу.Документ Глобальні та регіональні тенденції розвитку вищої освіти в умовах побудови суспільства знань(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaАвтором публікації проаналізовано основоположні глобальні тенденції розвитку сучасної вищої освіти: глобалізація, інтернаціоналізація, масовізація та регіоналізація. Здійснено порівняльний аналіз двох провідних стратегій модернізації європейської вищої освіти: Болонського процесу та Лісабонської стратегії Європейського Союзу. В контексті з’ясування тенденцій розвитку європейської вищої освіти схарактеризовано основні напрями реформування педагогічної освіти у регіоні.Документ Глобалізаційні хвилі в історії української освіти(Кам’янець-Подільський педагогічний інститут, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано чинники що визначають сутність глобалізаційних освітніх процесів та класифіковано їх на позапедагогічні (політичні, ідеологічні) та педагогічні. До перших віднесено експансію світових релігій та світових імперій (автор називає їх агентами глобалізаційного впливу), до других – поширення нових освітніх технологій (вони виступають засобами глобалізаційного впливу). Виокремлено п’ять глобалізаційних хвиль в історії української освіти, пов᾿язаних з експансією на українські землі таких освітніх традицій/систем : 1) християнсько-візантійська освітня традиція (Х-ХІІ ст.); 2) західноєвропейська освітня традиція (ХV-ХVІІ ст.); 3) російська / австро-угорська освітні традиції (ХVІІІ- поч. ХХ ст.); 4) російсько-радянська освітня система (30-80-ті рр. ХХ ст.); 5) західна традиція освіти високих стандартів якості (з 90-х рр. ХХ ст.).Документ Глобалізація освіти(2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaПодано визначення та характеристика поняття «Глобалізація освіти».Документ Готовність школи до змін як умова ефективності освітніх реформ (за результатами досліджень зарубіжного реформаційного досвіду)(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2005) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті аналізуються концепції провідних освітніх теоретиків англомовного світу, що визначають сутність готовності навчальних закладів до змін. Зроблено висновки про умови ефективності сучасних освітніх реформ.Документ Громадянські цінності у сучасному шкільництві: зміст та шляхи формування(КНПУ імені М. П. Драгоманова, 2000) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснено аналіз особливостей системи громадянського виховання у сучасному світі як складної ієрархічної системи, щаблями якої є: національний, реґіональний, глобальний. З’ясовано, що провідними завданнями громадянського виховання є формування громадянина держави-нації, певної реґіональної спільноти (громадянина Європи) та громадянина світу. Схарактеризовано складові кодексу виховних цінностей, розробленого в рамках проекту Ради культурного співробітництва ЄС "Виховання у дусі демократичного громадянства" та схваленого РЄ як керівництво до дії в умовах мультикультурного суспільства.