Кафедра соціальної роботи і менеджменту соціокультурної діяльності
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра соціальної роботи і менеджменту соціокультурної діяльності за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 50
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Prospects for the Development of Distance Education in Ukraine: Methodological Aspect(2023-01) Хеджук Андрій; Погода Олена; Герман Вікторія Василівна; Сидоренко Олена Леонідівна; Клочко Олексій Олександрович; Hedzyk Andrii; Pohoda Olena; Herman Viktoriia Vasylivna; Sydorenko Olena Leonidivna; Klochko Oleksii OleksandrovychThe article develops the theoretical and methodological foundations of distance learning in the system of continuous education and its characteristic features (flexibility, modularity, parallelism, remote action, asynchrony, massiveness, economic efficiency, the changed role of the teacher, the new role and activity of the student, specialized control of the learning process, the use modern teaching aids, sociality, internationality); the differences of distance learning are primarily an axiological approach; a set of issues regarding the introduction of the distance learning system into real pedagogical practice (its social, worldview, value, methodical, legal, financial, economic, organizational, didactic, technological, psychological, applied, and educational aspects) were resolved; organizational forms of distance education (traditional (correspondence); with fragmented use of information and communication technologies; electronic; combined) and traditional full-time form of education (in the distance education system, the student as a customer of knowledge; the informational and educational environment of distance learning is much wider, but it regulates the behavior of the participants of the educational process and disciplines students to a greater extent than traditional full-time education); the specifics of the personal interaction of the participants in the distance learning process and the distance management of the learning processes (anthropological, psychophysical, socio-psychological aspects that are revealed prevail; it suggests conducting educational work in the conditions of distance education.Документ Виховна взаємодія соціального педагога з важковиховуваними підлітками(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Знобей Олексій Володимирович; Поляничко Анжела Олександрівна; Znobei Oleksii Volodymyrovych; Polianychko Anzhela OleksandrivnaСьогодні в Україні спостерігається чітка тенденція до зростання злочинності, проявів девіантної поведінки, в тому числі і серед неповнолітніх. Динамізм соціально-економічних процесів, кризова ситуація, яка виникла сьогодні у багатьох сферах суспільного життя і продовжує поглиблюватись, неминуче ведуть до збільшення девіацій. Особливо небезпечними є відхилення у поведінці серед неповнолітніх, оскільки вони можуть негативно вплинути на весь подальший процес формування особистості, сприяти вчиненню правопорушень і злочинів. Сучасні діти стають жертвами явищ дорослого світу і як результат – останніми роками поширюється контингент дітей, віднесених до важковиховуваних. Результати аналізу соціально-педагогічної практики показують, що важливу роль в усуненні важковиховуваності відіграє професійно організована взаємодія між соціальним педагогом і девіантними вихованцями, що призводить до встановлення взаємоприйнятних, довірливих стосунків і, у кінцевому підсумку, – до профілактики й перевиховання учня. Взаємодію соціального педагога й девіантного підлітка потрібно розглядати як модель, яка має схему, орієнтовану на зняття психологічних бар’єрів між дитиною і соціальним педагогом для встановлення постійної комунікації, що необхідно для поглибленого вивчення особистості й впливу на неї з метою прищеплення соціально позитивної поведінки. Фахівець повинен володіти методикою реалізації моделі взаємодії соціального педагога та важковиховуваного підлітка, що містить: послідовне проходження шести стадій зближення; орієнтацію на ознаки й показники стадії, яка настала; способи викликання прагнення до зближення з боку вихованця; прояв підлітком бажання до співробітництва із соціальним педагогом. Модель взаємодії соціального педагога освітнього закладу й важковиховуваного учня з дотриманням правил взаємодії є ефективним інструментом, за допомогою якого соціальний педагог впливає на дитину й повертає її до соціально прийнятних форм поведінки.Документ Гендерно чутлива соціальна робота з людьми похилого віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Качан Тетяна Володимирівна; Kachan Tetiana Volodymyrivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena VolodymyrivnaКваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретичних і практичних аспектів гендерно чутливої соціальної роботи з людьми похилого віку. Проаналізовано стан проблеми у науковій літературі, з’ясовано сутність, характеристику та демографічні наслідки старіння як соціально-психологічної проблеми; висвітлено сутність гендерно чутливого підходу до соціальної роботи; визначено гендерні аспекти старіння чоловіків і жінок; висвітлено практичні особливості інноваційних методів роботи з людьми похилого віку; проаналізовано гендерну специфіку соціального захисту особистостей, котрі досягли поважного віку.Документ Гендерно чутлива соціальна робота з чоловіками(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Солодова Тетяна Сергіївна; Solodova Tetiana Serhiivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena VolodymyrivnaМагістерське дослідження присвячене вивченню труднощів чоловічої соціалізації, механізмів їх детермінації і профілактики, психологічної підтримки тих чоловіків, які переживають кризові періоди. Схарактеризовано сутність гендерно чутливої соціальної роботи, висвітлити взаємозв'язок соціальної роботи і гендерних досліджень. Проаналізовано концепції маскулінності та їх складові (зокрема, батьківську роль) крізь призму гендерних норм чоловіків. Експериментально досліджено соціально-демографічний портрет сучасного чоловіка та специфіку чоловічих проблем. Сформульовано пропозиції щодо оптимізації соціальної роботи з чоловіками з урахуванням гендерного підходу. Розкрито потенціал діяльності соціальних служб для чоловіків як інноваційних форм і технологій гендерно чутливої соціальної підтримки чоловічого населення.Документ Державна сімейна політика в Україні щодо профілактики соціального сирітства(2020) Шостак Тетяна Валеріївна; Shostak Tetiana Valeriivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaЕкономічні, соціальні та політичні кризи в державі чинять негативний вплив на функціонування інституту сім’ї, унаслідок чого актуалізується проблема профілактики такого негативного соціального явища, як соціальне сирітство. У контексті цієї проблеми визначальним ресурсом профілактики, насамперед, є державна сімейна політика. Відповідно до цього, дослідження спрямоване на розкриття сутності поняття соціального сирітства, характеристику змісту та ефективності вітчизняної державної сімейної політики щодо профілактики цього феномену, аналіз вітчизняної та зарубіжної системи запобігання збільшенню кількості дітей, позбавлених батьківського піклування. У дипломній роботі розкривається зміст універсальної моделі профілактики соціального сирітства та охарактеризовано пілотний досвід щодо уникнення цього явища на прикладі реалізації I етапу «Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки» в Житомирській області. Також, у дослідженні сформульовано рекомендації щодо підвищення ефективності системи профілактики відповідно до рівнів її здійснення: планування та реалізації. Дипломна робота складається зі вступу, двох розділів, шести підрозділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.Документ Діяльність центрів соціальних служб з сім’ями, які опинились в складних життєвих обставинах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Вертель Марія Юріївна; Vertel Mariia Yuriivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaВ магістерському дослідженні охарактеризовано теоретичні підходи щодо процесу організації надання соціальних послуг центрами соціальних служб сім’ям, які опинились в складних життєвих обставинах. Проведено теоретичний аналіз основних держаних стандартів надання соціальних послуг, які застосовуються в практичній діяльності центрів соціальних служб. Описано та систематизовано професійні компетенції фахівця із соціальної роботи як надавача соціальних послуг сім’ям, які опинились в складних життєвих обставинах, на підставі аналізу посадових обов’язків, професійних вимог та трудових функцій. Вивчено та описано практичний досвід роботи Сумського міського центру соціальних служб з сім’ями, які опинились в складних життєвих обставинах. Розроблені методичні рекомендації щодо підвищення ефективності роботи центру соціальних служб через налагодження процесу управління в закладі, а саме: планування, організації роботи, мотивації та контролю. Запропоновані заходи сприятимуть покращенню якості соціальних послуг, удосконаленню роботи закладів, які надають соціальні послуги.Документ Етика фахівця соціальної сфери у схемах і коментарях(ФОП Цьома С.П., 2018) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii OleksandrovychУ навчальному посібнику подано головні засади професійної етики фахівця соціальної сфери, характеризується система моральних норм у соціальній роботі. Висвітлюються особливості реалізації етичних обов’язків у професійній діяльності фахівця соціальної сфери. Навчальний матеріал посібника побудовано у вигляді опорних схем і таблиць, а також текстових пояснень до них. Видання призначене для викладачів та студентів спеціальностей «Соціальна робота» і «Соціальне забезпечення», а також для соціальних педагогів, соціальних працівників і фахівців із надання соціальної допомоги.Документ Комплексний підхід до профілактики домашнього насильства в Україні(2020) Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykolaivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaПопри визнання в Україні, на законодавчому рівні, домашнього насильства кримінальним діянням та проблемою усього суспільств, актуальні статистичні дані свідчать про суттєві економічні втрати нашої країни від цього злочину. Кількість фіксації випадків цього явища продовжує зростати: біля 30 тисяч звернень до відділів травматології, 40 тисяч викликів лікарів на рік, 100 тис. днів госпіталізації. Водночас, лише 10% постраждалих звертаються за допомогою. Згідно із офіційними даними, понад 3 мільйони дітей в Україні щорічно стають свідками або вимушеними учасниками випадків домашнього насильства; майже 70% жінок страждають від різних формам знущань і принижень; близько 1,5 тис. жінок помирають від рук власних чоловіків. Мета та задачі дослідження. На основі аналізу теоретико-методологічних засад профілактики домашнього насильства та практичного вивчення впливу гендерних стереотипів на прояви насильницької поведінки учнівської молоді, розробити інтерактивну технологію для профілактики домашнього насильства серед цієї категорії дітей. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є домашнє насильство. Предмет дослідження – профілактика домашнього насильства в Україні.Документ Маркетинг соціальних послуг(ФОП Цьома С. П., 2024) Гончаренко Олена Володимирівна; Іонова Ірина Миколаївна; Поляничко Анжела Олександрівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna; Ionova Iryna Mykolaivna; Polianychko Anzhela OleksandrivnaНавчальний посібник призначений для самостійного вивчення студентами концептуальних засад та прикладних аспектів маркетингу соціальних послуг. Видання містить інформацію про закономірності організації соціальної сфери та основні складові процесу маркетингу у соціальній роботі, уміння виявляти та аналізувати проблеми управління в роботі установ соціальної сфери, а також здатність використовувати інструменти маркетингу у соціальній роботі. Посібник містить сучасний зарубіжний і вітчизняний досвід маркетингової практики у сфері надання соціальних послуг, а також пропозиції щодо імплементації зарубіжного досвіду з маркетингу соціальних послуг в Україні. Навчальний посібник розрахований на студентів вищих навчальних закладів, викладачів, науковців і управлінський персонал організацій соціальної сфери та соціальних служб.Документ Модель співробітництва соціального працівника з сім'єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Кас’ян Таміла Юріївна; Kasian Tamila Yuriivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaРоботу присвячено розкриттю теоретичних і методичних аспектів співробітництва соціального працівника з сім’єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку. У роботі визначено специфіку виховної роботи соціального працівника в навчальному закладі як середовищі виховання статі дівчат підліткового віку, а також схарактеризовано нормативно-правові та концептуальні засади такого співробітництва. Автором розроблено модель розвитку співробітництва соціального працівника з сім’єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку, визначено критерії та рівні ефективності її впровадження.Документ Музичні фестивалі у контексті культурно-мистецького життя України зламу XX–XXI століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Сафронова Дар’я Андріїївна; Safronova Dar’ia Andriiivna; Панасюк В. Ю.; Panasiuk V. Yu.Кваліфікаційна робота присвячена організації та проведення музичних фестивалів України зламу XX–XXI століття. У першому розділі визначені пріоритетні тенденції пошукового осмислення фестивального руху, виокремлені специфічні риси організації й проведення конкретних фестивалів із урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду. У другому розділі охарактеризовані провідні музичні фестивалі України, визначені їхні регіональні особливості й зміст програм, музичних фестивалів міста Сум.Документ Наставництво як форма підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування(2020) Скиба Людмила Миколаївна; Skyba Liudmyla Mykolaivna; Пономаренко Людмила Іванівна; Ponomarenko Liudmyla IvanivnaКваліфікаційну роботу присвячено проблемі наставництва як форми підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. У роботі досліджено проблему наставництва як форми підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та шляхом аналізу наукової літератури визначено базові поняття дослідження. В результаті аналізу сутності і змісту проблеми, здійснено аналіз соціально-психологічних особливостей розвитку дітей-сиріт та дітей, позбавленої батьківського піклування, в тому числі тих які виховуються в закладах інтернатного типу. Детально проаналізовано та схарактеризовано нормативно-правове забезпечення наставництва як форми підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. З’ясовано та розкрито сутність методичних складових соціальної роботи з дітьми-сиротами та дітей, позбавлених батьківського піклування та їх наставниками. В роботі вперше розроблено та обґрунтовано методичні рекомендації щодо оптимізації процесу впровадження наставництва як форми підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.Документ Організаційно-адміністративна робота в пенітенціарній системі України(ФОП Цьома С. П., 2017) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii OleksandrovychНавчально-методичний комплекс з дисципліни «Організаційно-адміністративна робота в пенітенціарній системі України» укладений згідно вимог Європейської кредитно-трансферної системи та відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) «Соціальна робота» освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр». Структура комплексу передбачає опис навчальної дисципліни, висвітлення змісту лекційних та практичних (семінарських) занять, питань для самоконтролю, завдань для самостійної роботи, пакету тестових вправ і комплексної контрольної роботи з навчальної дисципліни, списку літератури, пропонованої для вивчення курсу.Документ Організаційно-інституційні основи соціального захисту громадян на ринку праці(2023) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii Oleksandrovych; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaСхарактеризовано організаційно-інституційні основи соціального захисту громадян на ринку праці. Мета дослідження полягає у визначенні сутності соціально-трудових відносин, а також відповідного інституційного забезпечення як основи соціального захисту громадян на ринку праці в сучасних умовах. Доведено, що організаційною основою системи соціального захисту громадян є налагоджена система соціально-трудових відносин на ринку праці. У статті уточнено визначення соціально-трудових відносин як комплексу адміністративно-правових, соціально-економічних, морально-психологічних прийомів та методів, спрямованих на процес включення робочої сили у ринок праці, а також як систему взаємовідносин між роботодавцями та найманими працівниками, що націлені на забезпечення достатньо рівня та якості життя громадян. У дослідженні сформульовано, що організаційною основною застосування системи соціального захисту громадян є налагодження ефективних соціально-трудових відносин між усіма суб’єктами на ринку праці. За результатами вивчення наукових джерел було установлено, що основними видами соціально-трудових відносин є: патерналізм, партнерство, конкуренція, солідарність, субсидіарність, конкуренція, конфлікт (за А. Колотом). За критеріями, визначеними О. Козновою, досліджено іншу класифікацію видів соціально-трудових відносин: за змістом діяльності, за суб’єктами, за об’єктом повноважень, за характером розподілу доходів, за способом спілкування, за ступенем регламентованості. Запропоновані класифікації ні в якому разі не виключають одна одну, а, навпаки, доповнюють одна одну, слугують для формування складного цілісного уявлення про соціально-трудові відносини на ринку праці України. Головні завдання та напрями соціального захисту безробітних реалізовуються через мережу відповідних державних установ. Державна служба зайнятості є головною інституцією, що забезпечує реалізацію державної соціальної політики з питань соціального захисту безробітних громадян. Установа є уніфікованим сервісним центром надання соціальних послуг та соціальної допомоги громадянам, які втратили роботу і потребують працевлаштування. У свою чергу, установа, що регулює соціально-трудові взаємовідносини між суб’єктами ринку праці, забезпечує контроль за дотриманням трудового законодавства, це – Державна служба України з питань праці. Означені установи становлять базу інституційного забезпечення системи соціального захисту безробітних громадян. На них покладені завдання політики зайнятості щодо надання відповідних соціальних послуг та допомогДокумент Організація медико-соціальної роботи у сфері охорони здоров’я(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Царенко Валерія Юріївна; Tsarenko Valeriia Yuriivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena VolodymyrivnaМагістерське дослідження присвячене вивченню сфери охорони здоров’я, яка представляє собою один із найпотужніших секторів для професійної самореалізації соціальних працівників. Схарактеризовано сутність медико-соціальної роботи як різновиду мультидисциплінарної професійної діяльності. Проаналізовано законодавчу та правову основу медико-соціальної роботи у сфері охорони здоров’я. Висвітлено зміст медико-соціальної роботи з різними категоріями пацієнтів у закладах охорони здоров’я. Експериментально досліджено питання потреби населення в отриманні допомоги медико-соціального характеру. Розроблено пропозиції щодо оптимізації роботи з пацієнтами на різних етапах медико-соціальної роботи, в тому числі з урахуванням гендерного підходу.Документ Організація соціального супроводу клієнтів в системі центрів соціальних служб(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Буйвал Анна Миколаївна; Buival Anna Mykolaivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena VolodymyrivnaКваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретичних і практичних аспектів організації соціального супроводу клієнтів в системі центрів соціальних служб. Висвітлено діяльність центрів соціальних служб як суб’єкта реалізації соціальної політики в Україні; здійснено аналіз організаційного і нормативно-правового забезпечення діяльності центрів соціальних служб; визначено зміст соціального супроводу як форми індивідуальної соціальної роботи з клієнтом у системі діяльності центрів соціальних служб; схарактеризовано типову технологію соціального супроводу на прикладі організації центром соціальних служб супроводження сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах; сформульовано рекомендації щодо оптимізації організації соціального супроводу клієнтів у системі центрів соціальних служб.Документ Особливості соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї(2020) Боровко Наталія Михайлівна; Borovko Nataliia Mykhailivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaКваліфікаційну роботу присвячено проблемі соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї. У роботі досліджено проблему соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї та шляхом аналізу наукової літератури визначено базові поняття дослідження. В результаті аналізу сутності і змісту проблеми соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї, вивчено соціально-психологічні особливості зазначеної категорії дітей. Детально проаналізовано та схарактеризовано методи та форми соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї. З’ясовано та розкрито сутність та досвід соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї. В роботі вперше розроблено та обґрунтовано методичні рекомендації щодо оптимізації соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї.Документ Профілактика адиктивної поведінки дітей та молоді у контексті підготовки майбутніх соціальних педагогів(ФОП Наталуха А.С., 2013) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii OleksandrovychУ монографії розкрито загальні засади профілактики адиктивної поведінки дітей та молоді; проаналівзовано систему підготовки майбутніх соціальних педагогів до організації профілактики адиктивної поведінки дітей та молоді. Предсталено технологію підготовки майбутніх соціальних педагогів до такого роду діяльності. Монографія призначена викладачам вищих педагогічних навчальних закладів, студентам напряму підготовки "Соціальна педагогіка" і "Соціальна робота". Монографія також адресована соціальним педагогам, слухачам курсів підвищення кваліфікації за спеціальністю "Соціальна педагогіка".Документ Профілактика насильства серед учнів загальноосвітніх закладів інтернатного типу(2020) Бистренко Аліна Вікторівна; Bystrenko Alina Viktorivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaПраво дітей України на захист від усіх форм насильства гарантується статтями 28, 52 Конституції України, відповідно до яких ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню. Стаття 10 Закону України «Про охорону дитинства» кожній дитині гарантує право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Проте, у сучасному суспільстві проблема насильства в освітніх закладах поступово стає провідною серед проблем соціально-педагогічного характеру. За даними ЮНІСЕФ, в Україні у 2017 році 24% дітей стали жертвами булінгу та 40% з них нікому про це не розповідали. Щодо освітніх закладів інтернатного типу, попри їх закритість, науковці і практики переконані про значно вищий рівень проявів насильства серед учнів у цих закладах. Мета та задачі дослідження. Здійснити аналіз теоретичних і методичних основ проблеми соціально-педагогічної роботи щодо запобігання насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю та обґрунтувати комплекс ефективних технологій соціально-педагогічної профілактики насильства серед зазначеної категорії учнів. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є профілактика насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю. Предмет дослідження – теоретичні та методичні основи соціально-педагогічної профілактики насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю.Документ Профілактика правопорушень серед молоді засобами соціального проєктування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Прудник Вікторія Вікторівна; Prudnyk Viktoriia Viktorivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaКваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретико-методичних і практичних засад соціального проєктування як засобу профілактики правопорушень серед молоді. Висвітлено поняття «правопорушення» як різновиду протиправної поведінки молодої особистості; проаналізовано профілактику правопорушень як важливий напрям соціальної роботи з молоддю; визначено соціальне проєктування як інноваційний засіб здійснення профілактичної роботи в молодіжному середовищі; схарактеризовано технологію розробки соціального проєкту та комплексну (регіональну) трирівневу модель профілактики правопорушень серед молоді; сформульовані методичні рекомендації щодо реалізації соціальних проєктів у сфері профілактики правопорушень серед молоді.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »