Слобожанський науковий вісник. Серія Філологія
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Слобожанський науковий вісник. Серія Філологія за Ключові слова "addresser"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Typology of English Electronic Texts of Linguists’ Personal Web Pages(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Danylyuk Serhiy Semenovych; Данилюк Сергій СеменовичThe typology of English electronic texts of linguists’ personal web pages is suggested in the paper. This typology was built taking into account a number of the following criteria: 1) according to the addresser orientation; 2) according to the functioning in various spheres of communication; 3) according to the type of presentation; 4) according to the primary/secondary source of information; 5) according to the pragmatic orientation. Within each criterion, appropriate types of English electronic texts of linguists’ personal web pages are distinguished. According to the addresser orientation, there are collective and individual English electronic texts of linguists’ personal web pages. On the other hand, English electronic texts of linguists’ personal web pages are scientific and information-and- reference texts based on their functioning in various spheres of communication. Consequently, according to the type of presentation, English electronic texts of linguists’ personal web pages are divided into narrative texts, reflection texts, and definition texts. In their turn, according to the primary/secondary source of information, English electronic texts of linguists’ personal web pages can be both primary and secondary texts. Finally, according to the pragmatic orientation, English electronic texts of linguists’ personal web pages are divided into texts aimed at informing, texts aimed at ascertaining and polemical-and-hypothetical texts. It is noted that the texts aimed at ascertaining are represented by such subtypes as texts stating the theoretical propositions of the scientific research and texts stating the results of experiments. Accordingly, polemical-and-hypothetical texts are divided into hypothetical and discussive-and-polemical texts.Документ Роль адресанта у висловлюваннях похвали (на матеріалі англомовного художнього дискурсу)(2023) Клочко Лариса Іванівна; Klochko Larysa IvanivnaУ статті було досліджено роль адресанта у висловлюваннях похвали. З’ясовано, що похвала – це контекстно прив’язаний комунікативний феномен. Важливою відмінною особливістю висловлювань похвали є їх функціонування в комунікативнихситуаціях співпраці. Установлено, що ситуація створює комунікативний контекст, у якому здійснюється мовленнєва діяльність особи. Доведено, що роль адресанта в загальній моделі ситуації співпраці є надзвичайно великою: перш за все адресантвизначає зміст повідомлення та його ілокутивну силу. Адресант – це конкретний індивід, занурений у дискурс, саме він формуємету та план мовленнєвої поведінки в дискурсі, контролює та корегує його. З’ясовано, що адресат отримує інформацію проадресанта з лінгвістичних та паралінгвістичних даних. Таким чином адресант формує характер і тон комунікації. Визначено характеристики адресанта, які впливають на ефективність висловлювань похвали, а саме: вік, авторитет, статуста престиж, особистий тезаурус. Констатовано, що комунікативний статус ініціатора похвали та його соціальний статусне завжди співпадають. У ситуаціях, коли є висловлювання похвали, адресант займає домінуючу позицію, а адресат – залежну,тобто адресант використовує похвалу як стратегію, спрямовану «вниз». З’ясовано, що важливу роль у функціонуванні висловлювання похвали відіграють макротекстуальні компоненти ситуації, перш за все соціальні відносини між комунікантами.Установлено, що комунікативний статус індивіда зумовлений його роллю (діями, думками, почуттями). Досліджено, що кому-нікативний статус може бути жорстким і варіативним залежно від ролі комунікантів у межах конкретної ситуації, а самеїх прагнення до комунікативної співпраці, суперництва або конфлікту. З’ясовано, що на рівні макротексту ситуація співпраціможе бути симетричною або асиметричною, якщо брати до уваги статусні відносини між комунікантами.