Статті
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті за Ключові слова "competence"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Ассоциации университетских администраторов научных исследований: американский опыт создания профессионального сообщества(ФГБОУ ВПО «Тольяттинский государственный университет», 2013) Сбруєв Микола Георгійович; Sbruiev Mykola HeorhiiovychВ статье проанализирован опыт США по формированию профессионального сообщества универси- тетских администраторов научных исследований; выявлены целевые приоритеты и охарактеризованы структурные особенности деятельности ассоциаций исследуемой направленности, предпринята попытка типологизации ассоциаций университетских администраторов.Документ Від контенту до компетентностей: як проєктна діяльність змінює парадигму навчання у закладі вищої освіти(2025) Григоренко Тетяна Володимирівна; Семеног Олена Миколаївна; Hryhorenko Tetiana Volodymyrivna; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті проаналізовано виклики та можливості, що постають перед викладачами спеціальності «Середня освіта. Українська мова і література» в умовах трансформації освітньої парадигми від контент-орієнтованої до компетентнісно зорієнтованої, з акцентом на проєктну діяльність. Встановлено, що традиційна модель навчання є недостатньо ефективною для підготовки фахівців, здатних до адаптації та інноваційної діяльності в сучасному освітньому середовищі, зокрема в Новій українській школі (НУШ). Визначено, що проєктна діяльність виступає ключовим інструментом для інтегративного формування як hard skills (наприклад, мовний аналіз, методична розробка уроків), так і soft skills (критичне мислення, креативність, комунікація, співпраця, вирішення проблем, адаптивність, самоорганізація). Виокремлено основні виклики для викладачів: необхідність перегляду програм та навчальних планів, розробки адекватних критеріїв оцінювання проєктної діяльності, оволодіння новими методами роботи та роллю фасилітатора, ефективного управління часом та ресурсами, а також психологічна готовність до змін. Вмотивовано, що кожний етап проєктної діяльності – від ініціації та планування до реалізації, презентації та рефлексії – сприяє цілеспрямованому розвитку цих компетентностей. Вивчено потенціал проєктної діяльності для підвищення мотивації студентів, поглиблення міждисциплінарних зв’язків та формування навичок самоосвіти. Запропоновано комплексний підхід до оцінювання проєктної діяльності, що враховує індивідуальний внесок, командну роботу, процес та кінцевий продукт. Узагальнено, що системне впровадження проєктного навчання вимагає трансформації ролі викладача від транслятора знань до фасилітатора, ментора та коуча, що потребує підвищення його кваліфікації. Рекомендовано організацію семінарів, тренінгів та розробку методичних посібників для викладачів. Підсумовано, що комплексний підхід до впровадження проєктної діяльності забезпечить якісну підготовку конкурентоспроможних, креативних та адаптивних фахівців, готових до викликів сучасної освітньої системи.Документ Генезис поняття самоосвітня компетентність учнів(2008) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті розкрито сутність та структура самоосвітньої компетентності особистості, подано характеристику її компонентів у контексті досліджень зарубіжних та вітчизняних вчених.Документ Умови формування професійних компетентностей майбутніх педагогів(2016) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaПроаналізовано і систематизовано педагогічні умови формування професійних компетентностей майбутнього педагога, зокрема: розвиток мотивації студентів до майбутньої педагогічної діяльності, позитивного ставлення майбутніх учителів до знань, у яких в ідеальній формі представлена їхня майбутня професійна діяльність; реалізацію діяльнісного підходу у організації всіх форм навчання студентів; організацію процесу формування професійних умінь майбутніх педагогів на творчому рівні. Розглядаються теоретичні основи понять "компетентність", "компетентність учителя", "професійно-творчі вміння" як компонент професійної компетентності вчителя.Документ Формування педагогічної компетентності майбутнього вчителя в інноваційному полі евристичного навчання(2016) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaМетою статті є аналіз сутності понять «компетентність», «професійна компетентність», «професійна компетентність учителя» за визначенням вітчизняних і зарубіжних дослідників; здійснення порівняльного аналізу досвіду країн світу щодо формулювання ключових компетентностей учителя; детальне визначення змістового наповнення поняття «професійна компетентність педагога»; дослідження дидактичних можливостей інноваційного евристичного навчання в підготовці майбутніх педагогів на рівні професійних компетентностей. Представлено широкий інструментарій евристичного навчання, який забезпечує досягнення поставленої мети.