Слобожанський науковий вісник. Серія Психологія
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Слобожанський науковий вісник. Серія Психологія за Ключові слова "adaptive potential"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Теоретичні засади проблеми збереження ментального здоров’я педагога у сучасних умовах(Гельветика, 2024) Філіпов Володимир Федорович; Filipov Volodymyr FedorovychУ статті за допомогою комплексного методу здійснено теоретичний аналіз проблеми збереження ментального здоров’я педагога у період військового стану. Представлено аналіз таких понять, як: ментальне здоров’я, психічне здоров’я та їх складові. Ментальне здоров’я розглядається як невід’ємний компонент повноцінного життя сучасного педагога. Це поняття за сутністю досить об’ємне і поєднує у своїй структурі різноманітні аспекти теоретико-практичних досліджень у царині психологічного, психічного, соціально-особистісного здоров'я людини. Під час дослідження проблем та визначення шляхів збереження та підвищення ментального здоров'я педагогів, підкреслено актуальність визначення рівня сформованості та шляхи підвищення адаптаційного потенціалу і ресурсів особистості педагога з урахуванням специфіки професійної педагогічної діяльності та реальних життєвих умов. Виокремлено та схарактеризовано наступні форми адаптаційного потенціалу особистості педагога, які є актуальними у сьогоденні: життєстійкість, резільєнтність, копінг. Виходячи з зазначеної мети статті, що полягає у визначенні теоретичних та практичних аспектів проблеми збереження ментального здоров’я педагогів в умовах військового часу, було проведено емпіричне дослідження рівня позитивного ментального здоров’я за участі 54 студентів ІІ курсу Сумського державного педагогічного університету природничо-географічного факультету. Застосована методика надає можливість виміряти рівень позитивної спрямованості ментального здоров’я майбутнього педагога, що є дуже актуальним у ситуації військового стану, оскільки позитивно насичує життєву та професійну активність особистості. Це надає можливості, на відміну від так званого «негативного психічного здоров’я», не втрачати стресостійкість та реалізовувати соціальні взаємозв’язки з оточуючими. Виокремлено 3 рівні ментального здоров’я: низький, середній та високий. Отримані результати надають підстави стверджувати, що проблема збереження та підвищення ментального здоров’я є надто важливою та гострою серед майбутніх педагогів. Виходячи з результатів проведеного теоретичного аналізу та емпіричного дослідження, ми вбачаємо за доцільне на сучасному етапі військового стану здійснювати наступні напрями роботи: поширювати знання серед педагогів (також серед майбутніх педагогів) щодо різноманітних аспектів проблеми збереження ментального здоров'я; впливати на більш ґрунтовне усвідомлення необхідності постійної турботи щодо власного ментальнного здоров'я у сучасних педагогів; запропонувати методичний комплекс.ю що складається з практичних порад, вправ та технік, які спрямовані на підвищення ментального здоров’я педагога.