eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Vakal Yuliia Serhiivna"

Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    On the Importance of the Formation of Skills to Use Methods of Mathematical Statistics in the Formation of Analytical Competence of Future Masters of Education
    (2018-12) Vakal Yuliia Serhiivna; Вакал Юлія Сергіївна
    The article deals with the problem of the importance of the formation of skills to use methods of mathematical statistics in the formation of analytical competence of future masters of education. The ability to analyze a certain type of activity or pedagogical process to solve a range of professional tasks using a variety of methods of mathematical statistics is the essence of analytical competence. Analytical competence is necessary for solving qualification professional tasks as one of the key components of professional competence of masters of education. It is the main component of the ability to theorize, to find cause-effect relations between phenomena. It is the basis of general abilities and is necessary for the successful development of the student-master of various types of activities. In conducting pedagogical research future masters of education should use the methods that can show a deep and comprehensive description of the phenomenon under study. That is why the formation of analytical competence of masters of education is an urgent problem in the modern educational space and requires further research.
  • Документ
    Аналітична компетентність майбутніх фахівців як невід’ємна складова у процесі діджиталізації освіті
    (2019-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    У статті розглядається питання аналітичної компетентності майбутніх фахівців як невід'ємної складової у процесі діджиталізації.
  • Документ
    Аналітична компетентність та особливості її формування у майбутніх магістрів освіти у процесі вивчення фахових дисциплін
    (ФОП Цьома С. П., 2021) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna; Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna
    Монографія присвячена проблемі формування аналітичної компетентності у майбутніх магістрів освіти у процесі вивчення фахових дисциплін: висвітлені теоретичні аспекти проблеми формування аналітичної компетентності у майбутніх магістрів освіти; розглянуто методологічні основи формування аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти у процесі вивчення фахових дисциплін, розроблено й теоретично обґрунтовано модель формування аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти у процесі вивчення фахових дисциплін та описано її методичний супровід; представлено результати ефективності представленої моделі. Для фахівців галузі професійної освіти, науковців, викладачів, аспірантів, читачів, які цікавляться питаннями магістрів освіти.
  • Документ
    Анатомія людини. Практикум
    (2021) Шейко Віталій Ілліч; Sheiko Vitalii Illich; Колесник Юлія Іванівна; Kolesnyk Yuliia Ivanivna; Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    Методичні рекомендації "Анатомія людини. Практикум" складено відповідно до чинної програми з анатомії людини для студентів біологічних спеціальностей. Методичні рекомендації містять основні терміни та поняття, які повинні засвоїти студенти під час виконання лабораторних робіт, а також завдання, креслення та схеми. Розглянуто: опорно-рухова, дихальна, серцево-судинна, нервова, ендокринна та інші системи організму.
  • Документ
    Виробнича (педагогічна) практика в закладах загальної середньої освіти
    (Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023) Бабенко Олена Михайлівна; Харченко Юлія Володимирівна; Вакал Юлія Сергіївна; Кущ Юлія Іванівна; Babenko Olena Mykhailivna; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Vakal Yuliia Serhiivna; Kushch Yuliia Ivanivna
    Методичні рекомендації укладені відповідно до «Положення про проведення практик у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка» (ухвалено рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 6 від 26.12.2017 р.). і робочої програми виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої освіти та призначені для студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою 014 Середня освіта (Хімія) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Методичні рекомендації включають цілі, основні завдання, зміст, організацію, форми і методи контролю, методичні поради щодо проходження педагогічної практики, а також вимоги, що висуваються до оформлення звітної документації результатів проходження педагогічної практики.
  • Документ
    Виробнича (педагогічна) практика в закладах фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna; Кущ Юлія Іванівна; Kushch Yuliia Ivanivna
    Методичні рекомендації укладені відповідно до «Положення про проведення практик у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка» (ухвалено рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 6 від 26.12.2017 р.). і робочої програми виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої освіти та призначені для студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою 014 Середня освіта (Хімія) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Методичні рекомендації включають цілі, основні завдання, зміст, організацію, форми і методи контролю, методичні поради щодо проходження педагогічної практики, а також вимоги, що висуваються до оформлення звітної документації результатів проходження педагогічної практики
  • Документ
    Гідрохімічний склад природних джерел м. Суми та с. Степанівка
    (Гельветика, 2024) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna; Мацак Станіслав Вячеславович; Matsak Stanislav Viacheslavovych
    У статті представлено результати дослідження гідрохімічного складу природних джерел м. Суми та с. Степанівка, а також проведено порівняльний аналіз отриманих даних із діючими санітарно-гігієнічними нормами. Актуальність про-веденого дослідження полягає у тому, що зростаюче антропогенне навантаження на довкілля, зміна клімату та інші фактори призводять до погіршення якості водних ресурсів. Даний процес в свою чергу веде до появи значних ризиків для здоров’я живих організмів, а також посилює дисбаланс у довкіллі загалом. Зважаючи на зазначені екологічні проблеми, надзвичайно важливим є дослідження якості водних ресурсів. Однією з основних груп забруднювачів питної води є неорга-нічні сполуки (нітрати, нітрити, сульфати, хлориди, флуориди, йони важких металів тощо). Їхнє надмірне накопичення у воді може призвести до розвитку різних захворювань та негативно вплинути на здоров’я населення. Нами проаналізовано низку важливих показників гідрохімічного складу природних джерел м. Суми та с. Степанівка. У 2023 році було проведено визначення водневого показника (pH) та вмісту таких йонів: нітрити (NO2-), нітрати (NO3-), флуориди (F-), хлориди (Cl-), сульфати (SO42-). У 2024 році окрім зазначених вище показників здійснено визначення вмісту йону амонію (NH4+), поліфосфа-тів (за PO43-), важких металів (Купруму, Цинку та Феруму). За результатами дослідження нами було виявлено перевищення допустимих концентрацій нітратів та підвищений вміст флуоридів. Ці забруднювачі можуть спричинити серйозні захво-рювання. Відповідно вживання даної води, особливо тривалий період часу, становить суттєві ризики для здоров’я насе-лення. Решта показників, що визначались, зафіксовані у кількостях, які не перевищують гранично допустимих концентра-цій. На нашу думку, факторами, що призвели до забруднення джерельної питної води на досліджуваних територіях є стоки з комунальних і промислових об’єктів, а також активна сільськогосподарська діяльність людини. Одержані результати можуть бути використані для розробки рекомендацій щодо подальшого використання та охорони водних ресурсів дослі-джуваних територій.
  • Документ
    Компетентнісний підхід у формуванні аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти
    (2018-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    В тезах розглядається питання використання компетентнісного підходу у формуванні аналітичної компетентності у майбутніх магістрів освіти
  • Документ
    Методичні вказівки до виконання та оформлення курсових робіт для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Хімія)
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Вакал Юлія Сергіївна; Бабенко Олена Михайлівна; Харченко Юлія Володимирівна; Кущ Юлія Іванівна; Vakal Yuliia Serhiivna; Babenko Olena Mykhailivna; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Kushch Yuliia Ivanivna
    У методичних вказівках висвітлено загальні положення і рекомендації щодо підготовки, оформлення та захисту курсових робіт. Методичні вказівки до виконання та оформлення курсових робіт розроблені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Хімія) з метою допомогти студентам підготувати та правильно оформити курсову роботу. Вказівки укладені відповідно до «Положення про курсову роботу Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка» (ухвалене рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 8 від 25 січня 2021 р.).
  • Документ
    Методичні рекомендації до написання кваліфікаційних робіт для спеціальності 014 Середня освіта (Хімія)
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Харченко Юлія Володимирівна; Бабенко Олена Михайлівна; Вакал Юлія Сергіївна; Кущ Юлія Іванівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Babenko Olena Mykhailivna; Vakal Yuliia Serhiivna; Kushch Yuliia Ivanivna
    Методичні рекомендації для виконання кваліфікаційних робіт призначені для студентів та магістрантів спеціальності 014 Середня освіта (Хімія). Містять рекомендації щодо вибору напрямку дослідження, методів та наукових підходів, вимог до оформлення та захисту кваліфікаційних робіт. Методичні вказівки укладені відповідно до «Положення про кваліфікаційну роботу Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка» (затверджено наказом по СумПДУ імені А. С. Макаренка № 448 від 28.11.2022 р.).
  • Документ
    Негативний вплив пластику на довкілля та здоров'я людини
    (2024) Гончаренко О. Б.; Honcharenko O. B.; Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    В останні десятиліття пластик став невід'ємною частиною повсякденного життя людства. Завдяки своїй доступності, міцності та гнучкості використання, пластик знайшов широке застосування у пакуванні, будівництві, медицині, транспорті та багатьох інших сферах. Однак, зі зростанням його популярності, посилюється й усвідомлення негативного впливу пластикових відходів на довкілля та здоров'я людей.
  • Документ
    Обґрунтування методичної системи вивчення основ хімічних виробництв в курсі хімії ЗЗСО
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Кузьменко М. В.; Kuzmenko M. V
    Сучасний прогрес розвитку техніки та технологій досягає великих масштабів. Найбільш затребуваними стають не просто висококваліфіковані фахівці, а фахівці, здатні самостійно орієнтуватися в потоці інформації, опановувати нові технології, механізми роботи сучасних апаратів тощо. Хімічні виробництва намагаються вийти на новий рівень – впровадження інновацій, сучасного обладнання, автоматизація процесів виробництва, мінімізація додаткових витрат. Але на жаль, в Україні цей розвиток дещо пригальмований. Це, з одного боку, пов’язано із недостатністю фінансування для розвитку хімічної галузі виробництва, з іншого – нестачею підготовлених висококваліфікованих фахівців. Про це свідчить кількість вакансій (по Сумській області), які відкриті для працевлаштування на хімічні виробництва. Але враховуючи вимоги до сучасного фахівця, досить складним є пошук висококваліфікованого фахівця. На нашу думку, таких фахівців треба готувати ще у процесі підготовки у ЗЗСО. Це обумовлює потребу посилення акцентів підготовки учнів на уроках хімії на формуванні у них знань про основи хімічних виробництв, що підтверджено результатами анкетування учнів. Зважаючи на означену проблему, метою статті є розробка та теоретичне обґрунтування методичної системи вивчення основ хімічних виробництв на уроках хімії у ЗЗСО. Для досягнення мети були використані методи: аналіз наукової літератури, синтез, формалізація наукових джерел, опис, методи матстатистики. Розроблено методичну систему, яка ґрунтується на особистісно-орієнтованому, компетентнісному, системному, інформаційному та діяльнісному підходах та принципах (зв’язку навчання з життям, науковості, системності й послідовності, свідомості та активності в навчанні, професійної спрямованості, технологічності, когнітивної візуалізації), та складається з трьох блоків: мотиваційно-цільового, змістовно- процесуального та оцінно-результативного. Теоретичне обґрунтування методичної системи вивчення основ хімічних виробництв потребує перевірки своєї ефективності.
  • Документ
    Особливості аналізу вмісту фосфору у ґрунтах
    (2023) Мацак Станіслав Вячеславович; Matsak Stanislav Viacheslavovych; Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    У статті охарактеризовано біологічну та токсичну роль Фосфору, розглянуто причини виникнення дефіциту Фосфору в ґрунтах на території України. Встановлено, що для функціонування живих організмів, зокрема рослин, нестача Фосфору значно впливає на процеси росту, метаболізму та фотосинтезу тощо. Токсична дія Фосфору виявляється у накопиченні у продуктах сільського господарства, надлишок фосфору в яких негативно впливає для споживачів цієї продукції і може проявитись як у формі харчових отруєнь, так і у формі серйозних захворювань. Розглянуто основні форми існування сполук Фосфору у ґрунтах (рухлива форма, малорухлива та фіксована форми), їх склад та взаємозв’язок між ними, доступність кожної з форм для поглинання та використання рослинами, характеристики ґрунту, що впливають на рухливість сполук Фосфору. Узагальнено наявні методи та методики аналізу вмісту різних форм сполук Фосфору в ґрунтах. Взагалі, для визначення Фосфору зазвичай використовують такі методи аналізу: фотометричний, титриметричний, атомно абсорбційний. Наведені нами методи (метод Кірсанова, метод Мачигіна, метод Чирікова) мають певні відмінності, проте всі базуються на фотоколориметричному методі. Для визначення валового вмісту Фосфору використовують модифіковану методику за Гінзбург, Щегловою, Вульфіус При виборі методу та методики аналізу основним чинником є забезпеченість лабораторії необхідними матеріалами та реагентами, доступ до приладів. Встановлено залежність вибору методики аналізу вмісту Фосфору від параметрів ґрунту, що досліджується. Автори дійшли висновку, що під час аналізу вмісту Фосфору в ґрунтах вибір методики має базуватись на типі ґрунту, який досліджується. Пріоритетними для аналізу є рухомі сполуки Фосфору, оскільки вони найбільше використовуються рослинами. .
  • Документ
    Про важливість використання методів математичної статистики для аналізу результатів педагогічних досліджень майбутніми магістрами освіти
    (ФОП Цьома С. П., 2018) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    У статті розглядається проблема використання методів математичної статистики майбутніми магістрами освіти для опрацювання результатів педагогічних досліджень. Рівень підготовки майбутнього магістра освіти визначається його здатністю застосовувати різні новітні методи та методики для обробки результатів педагогічних досліджень. Для ефективного проведення своїх досліджень магістри освіти мають оперувати широким спектром методів математичної статистики. Їх використання у педагогічних дослідженнях майбутніми фахівцями забезпечує можливість одержання достовірних результатів. Проведений аналіз вмісту кваліфікаційних робіт магістрів освіти зафіксував проблему недостатнього оволодіння ними методами статистичної обробки. У зв’язку з цим висувається проблема забезпечення якості освітнього процесу в магістратурі.
  • Документ
    Про важливість використання синергетичного підходу у формуванні аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    В тезах висвітлюється питання важливості використання синергетичного підходу у формуванні аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти.
  • Документ
    Про важливість самостійної роботи у формуванні аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    У статті розглядається питання про важливість самостійної роботи у формуванні аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти.
  • Документ
    Про важливість формування аналітичної компетентності у магістрів освіти як педагогічну проблему
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018-05) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    В тезах розглядається питання про важливість формування аналітичної компетентності у магістрів освіти як педагогічну проблему.
  • Документ
    Про вивчення і використання методів математичної статистики для аналізу результатів педагогічних досліджень майбутніми науковцями
    (2018-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    У статті розглядається проблема використання майбутніми науковцями методів статистичної обробки результатів педагогічного експерименту, які застосовуються з метою виявлення кількісних та якісних характеристик ефективності запропонованих новацій (організаційно-педагогічних умов; моделей, систем тощо). Встановлено, що найбільш поширеними у науково-педагогічних дослідженнях є наступні статистичні методи: соціометрія, реєстрація, ранжування, шкалювання, середнє арифметичне, дисперсія; однофакторний, регресивний, кореляційний аналізи тощо. Показано, що вибір методів математичної статистики залежить, насамперед, від мети і завдань дослідження. Обґрунтовано, що майбутньому науковцю необхідно оволодіти різноманітними методами математичної статистики, щоб обрати коректні й ефективні методи для перевірки ефективності власного науково-педагогічного дослідження та оцінки достовірності одержаних експериментальних результатів. Проведений попередній аналіз кваліфікаційних наукових праць останніх років спеціальності 015 Професійна освіта (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти) засвідчив наявність таких робіт, де не використовувалися методи статистичної обробки отриманих результатів експериментальних досліджень, а тому є підстави сумніватися у ефективності запропонованих ідей.
  • Документ
    Про використання інформаційних технологій при формуванні навичок аналізу у майбутніх магістрів освіти
    (2019-05) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    У тезах висвітлюється питання про використання інформаційних технологій при формуванні навичок аналізу у майбутніх магістрів освіти. Розглядаються поняття - здатність до аналізу, аналітичні навички, інформаційні технології.
  • Документ
    Про питання використання інфографіки для візуалізації навчального матеріалу
    (2019-05) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna
    В статті охарактеризовано поняття «інфографіки». Зроблено висновок про те, що використання інфографіки як технології візуалізації навчального матеріалу є ефективним і дуже зручним, особливо, коли потрібно швидко і ефективно пояснити складну інформацію або статистику, та водночас, зробити складні дані зрозумілими та цікавими. Але, для створення якісної і грамотної інфографіки майбутні фахівці повинні володіти аналітичними навичками та певними уміннями, пов’язаними з обробкою інформації.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук