eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Usyk Dmytro Borysovych"

Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Psychological Support for Parents Bringing up Mentally Retarded Children
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015-10) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    The condition of psychological support of mentally retarded children issue study was analyzed, the necessity of psychological support for parents was reasoned, and the psychological approaches to the study of children with abnormal development adaptation were analyzed. The article examines parental relation to a child with developmental problems and determines the necessity of corrective measures development for families bringing up mentally retarded children.
  • Документ
    Дослідження особливостей саморегуляції поведінки дітей старшого дошкільного віку
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2013) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    У статті розглядається поняття «саморегуляція поведінки» та її компоненти. Наведені погляди вітчизняних та зарубіжних учених щодо даної проблематики. Представлені результати емпіричного дослідження взаємозв’язку тривожності, довільності поведінки, самооцінки, авто- номності та орієнтації у часових інтервалах у старших дошкільників. Також представлені ре- зультати порівняння середніх показників хлопчиків та дівчаток за параметрами тривожності та автономності.
  • Документ
    Емпіричне дослідження ургентної адикції у осіб юнацького віку
    (2019) Щербак Тетяна Іванівна; Shcherbak Tetiana Ivanivna; Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    Стаття присвячена вивченню проблеми ургентної адикції у осіб юнацького віку. Вона висвітлює загострену проблему адиктивної поведінки, яка є однією з форм поведінки, що виражається у відході від реальності. Зазначаються особливості розвитку ургентної залежності та її впливу на психофізичний стан особистості. Обґрунтовується необхідність вивчення означеного феномену саме у юнацькому віці. Розкривається сутність ургентної адикції, як залежності від стану постійної нестачі часу, відчуття постійного страху «не встигнути». Виділено шість основних характеристик, які притаманні особистості з ургентною адикцією: гіперконтроль над часом; відмова від особистого часу; постійне прийняття всіх вимог, що стосуються роботи; хронічна фрустрація базових потреб; втрата здатності радіти життю в теперішньому часі; тривога за майбутнє, постійний страх не встигнути. Подано характеристики ургентного адикта як протилежні до характеристик особистості, що не відчуває тиск часу: квапливість; неспроможність жити теперішнім; низька самооцінка; неефективність у розпорядженні часом; недовіра до запланованого майбутнього; нездатність отримання користі зі свого минулого; використання часу в незначущих відносинах. Розглядаються типи ургентої адикції у відповідності з особливостями саморегуляції та особливостями її прояву: ургентна адикція за типом планування; ургентна адикція за типом відмови від моделювання; негнучка ургентна адикція. Представлено результати емпіричного дослідження, які доводять, що особи юнацького віку схильні до виникнення залежностей, серед яких найбільш вираженою є любовна. Підтверджено результатами двох методик, що ургентна залежність характерна для більшості осіб юнацького віку, але проявляється вона на середньому рівні. З’ясовано, що трудова адикція (як складова ургентної залежності) має середній рівень вияву. Констатовано, що у осіб юнацького віку переважає орієнтація на майбутнє: будуючи свої плани, вони враховують особливості сьогодення. Підтверджено результатами математичної статистики наявність оберненого взаємозв’язку рівня ургентної залежності та орієнтації часу.
  • Документ
    Корекційно-реабілітаційна діяльність в сучасному освітньому просторі
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-12) Боряк Оксана Володимирівна; Колишкін Олександр Володимирович; Косенко Юрій Миколайович; Курєнкова Анна; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Стайко О. С.; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Скиба Тетяна Юріївна; Прядко Любов Олексіївна; Золотарьова Тетяна Вікторівна; Лопатинська Н. А.; Пахомова Наталія Георгіївна; Пахомова В. А.; Чобанян Анна Варужанівна; Дмитрієва І. В.; Іваненко А. С.; Кузікова Світлана Борисівна; Усик Дмитро Борисович; Boriak Oksana Volodymyrivna; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Kurienkova Anna; Bondarenko Yuliia Anatoliivna; Staiko O. S.; Dehtiarenko Tetiana Mykolaivna; Skyba Tetiana Yuriivna; Priadko Liubov Oleksiivna; Zolotarova Tetiana Viktorivna; Lopatynska N. A.; Pakhomova Nataliia Heorhiivna; Pakhomova V. A.; Chobanian Anna Varuzhanivna; Dmytriieva I. V.; Ivanenko A. S.; Kuzikova Svitlana Borysivna; Usyk Dmytro Borysovych
    У монографії представлено теоретичні та прикладні результати наукових досліджень науковців, аспірантів щодо реалізації навчання, виховання та розвитку дітей з особливми освітніми потребами (за нозологіями) та взаємодії з їх батьками, наведено моделі сучасної системи допомоги цим дітям. Монографія адресована широкому колу фахівців, спеціалістам у галузі спеціальної та інклюзивної освіти, аспірантам, студентам та батькам, які мають дітей з особливими освітніми потребами.
  • Документ
    Механізми моральної регуляції поведінки особистості
    (2023) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    У статті приводиться аналіз поняття «норма», що закріплене у суспільстві, його головний зміст та вимоги. Проведено історичний аналіз поняття «норма», соціальні норми, загальні та головні моральні норми. Визначено змістові та формальніхарактеристики та основні функції норми як основного регулятора моральної поведінки. Виходячи з визначення моральних світу, які не тільки орієнтують поведінку, але й дають можливість оцінювати і контролювати її, представлено групи моральних орієнтацій. Проаналізовано складники моральної регуляції (вимоги суспільства, засвоєння вимог та відповідна поведінка) та структурні компоненти рівнів моральної регуляції – макросередовище (класи), мікросередовище (малі групи) та особистісний компонент. Розглянуто функції кожного рівня – креативну, акумулюючу, транслюючу та функцію реалізації у макросередовищі; динамічну та ретранслюючу функції в мікросередовищі та функції інтеріоризації, інтрасляції, реалізації та креативну функцію на особистісному рівні. Проаналізовано саморегуляцію, механізми функціонування регулятивного процесу особистості. Як механізми саморегуляції виділено самооцінку як усвідомлення внутрішнього протиріччя між образом «Я» і ідеалом, механізм самоконтролю, що складається у співвіднесенні поведінкового акту з прямим або передбачуваним оцінюванням його іншими людьми, елементарні фіксовані соціальні установки. З’ясовано відповідність механізмів регуляції відповідно до соціально-психологічних рівнів регуляції поведінки з позиції участі в них цінностей: «відкрито-нормативний» рівень, «нормативно-ціннісний» рівень та «ціннісний» рівень. Розглянуто співвідношення зовнішньої (соціальної) і внутрішньої (особистісної) етичної регуляції поведінки. Автор дійшов висновку, що функціонування регулятивного процесу відбувається завдяки внутрішнім психологічним механізмам, у якості яких відокремлюються: контроль і оцінка дій під час їх здійснення; механізм особистісного змісту, самооцінка та самоконтроль, протиріччя позитивного образу себе і негативного образу власної поведінки, внутрішні психологічні установки різних рівнів.
  • Документ
    Особистісні детермінанти вибору професії психолога
    (2020) Рябоконь Анна Олександрівна; Riabokon Anna Oleksandrivna; Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    Кваліфікаційна робота визначена необхідністю трансформації особистісного смислу професійної діяльності. Здійснено докладний аналіз широкого кола джерел. Розглянуто основні підходи до професійного самовизначення особистості. Розкрито особистісні детермінанти розвитку смислів професії психолога. Для розв’язання дослідницької проблеми було застосовано комплекс методів, який зумовлено предметом, метою та завданнями дослідження. За результатами дослідження запропоновані рекомендації та корекційно-розвивальна програма задля підвищення мотивації в професійній діяльності.
  • Документ
    Психоемоційний розвиток підлітків під час занять образотворчою діяльністю
    (2020) Аполлонова Лариса Павлівна; Apollonova Larysa Pavlivna; Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    У роботі представлено теоретичний аналіз психоемоційного розвитку підлітків. Подано аналіз праць вітчизняних та зарубіжних науковців. Автор надає характеристику емоційного інтелекту та визначає основні психологічні особливості його розвитку у підлітковому віці. Визначено поняття психоемоційний розвиток та його розвиток у підлітків на заняттях з образотворчої діяльності. Розглянуто вплив емоцій на розвиток підлітка, інтенсивний розвиток самосвідомості, оцінні судження, розвиток самооцінки Описано емоційний інтелект і його вплив на розвиток особистості. У роботі представлено результати емпіричного дослідження психоемоційного розвитку підлітків. На основі отриманих даних були підібрані рекомендації щодо профілактики формування нестійкого психоемоційного стану у підлітків та розглянуто особливості корекції психоемоційного розвитку в підлітковому віці за допомогою уроків образотворчого мистецтва.
  • Документ
    Психологічні особливості дезадаптації військовослужбовців – учасників бойових дій
    (Гельветика, 2024) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    Дезадаптація у поведінці військовослужбовців може проявлятися як тільки після потрапляння в екстремальні умови, так і після демобілізації. Дезадаптивні прояви військовослужбовців на полі бою можуть проявлятися на різних рівнях, зокрема на вегетативному, афективному та астенічному.Чинниками, що впливають на якість формування адаптації військовослужбовця на полі бою є: безпосередня загроза життю та здоров’ю, контакт зі смертю, споглядання її та страждань оточуючих, фізичні та психологічні умови несення служби, обізнаність у ситуації, досвід перебування у подібних екстремальних умовах, погодні умови та природні обставини, ставлення самого військовослужбовця до несення служби, важливість виконуваних завдань для особистості та соціуму, ставлення родини до перебування особи в зоні бойових дій, релігійні переконання, індивідуальна чутливість та оцінювання набутого досвіду.Дослідження проявів дезадаптації військовослужбовців є важливим етапом розроблення методологічного апарату, спря-мованого на покращення рівня життя українських воїнів та допомоги їм повернутися до життя з урахуванням нового набу-того досвіду.Теоретичне обґрунтування та емпіричне дослідження дало змогу дійти таких висновків. Серед опитаних військовослуж-бовців є люди з різним рівнем інтенсивності бойового досвіду. Деякі респонденти були залучені до тривалих та важких бойових дій, стали свідками безпосереднього насильства, людських страждань, надавали допомогу пораненим або ж, власне, зазнали травмування. Цей досвід має сильний негативний вплив на психіку військового, призводить до розвитку порушень адаптації та посттравматичних реакцій.Половина опитаних військовослужбовців має яскраво виражені порушення нормальної адаптації до умов цивільного сере-довища. Здебільшого це проявляється у зниженні загального психоемоційного фону, роздратованості, вторгненні у свідомість елементів події, яка була травматичною, труднощах із засинанням, нічних кошмарах, зміні інтересів та вподобань, тран-сформації кола спілкування та зміні його вектору. Існує пряма кореляція між інтенсивністю пережитого військовослужбовцем бойового досвіду та проявами у нього посттравматичних реакцій і порушень реадаптації. Проте на це співвідношення також мають вплив особистісні характеристики воїна, такі як риси характеру, наявність подібного досвіду, чутливість до переживань них, сила нервової системи, особливості фізіології.
  • Документ
    Психологічні особливості осіб у ситуації довготривалого безробіття
    (2020) Хуторна Світлана Іванівна; Khutorna Svitlana Ivanivna; Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    В даній роботі найголовніший акцент ставиться на надання особам, котрі втратили роботу й протягом тривалого часу знаходяться у стані безробіття, психологічної допомоги. Внаслідок безробіття відбувається сильне погіршення матеріального стану сімей безробітних, що призводить, як правило, до зростання злочинності, захворюваності людей. В роботі чітко сформульовані об’єкт, предмет та завдання дослідження. У першому розділі здійснено докладний аналіз широкого кола джерел, розглянуто проблему довготривалого безробіття у вітчизняній та зарубіжній психологічній науці, розкрито психологічні особливості осіб у ситуації довготривалого безробітних за змістовними характеристиками. Для розв’язання дослідницької проблеми застосований комплекс методів, який зумовлено предметом, метою та завданнями дослідження. За результатами дослідження запропоновані елементи психопрофілактичної роботи з безробітними.
  • Документ
    Психологічні особливості саморегуляції поведінки у старшому дошкільному віці
    (2014-10) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    У статті розглядаються основні підходи в дослідженні саморегуляції поведінки в сучасній психологічній науці. Аналізується проблема саморегуляції поведінки у старших дошкільників.
  • Документ
    Психологічні особливості саморегуляції поведінки у старшому дошкільному віці (обґрунтування емпіричного дослідження)
    (Чернівецький національний університет, 2015-05) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    У статті розглядаються методологічні та методичні аспекти проблеми саморегуляції поведінки у старших дошкільників. На основі аналізу емпіричних досліджень виокремлено показники саморегуляції поведінки дошкільників.
  • Документ
    Психологічні особливості саморегуляції поведінки у старшому дошкільному віці (організація емпіричного дослідження)
    (2016-03) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    У статті розглядаються аспекти проблеми саморегуляції поведінки у старших дошкільників. На основі аналізу емпіричних досліджень виокремлено показники саморегуляції поведінки дошкільників. Визначено структуру методичного комплексу дослідження саморегуляції поведінки у старших дошкільників.
  • Документ
    Психологічні особливості саморегуляції поведінки у старшому дошкільному віці (результати експериментального дослідження)
    (ХДУ, 2016) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    У статті розглядаються результати дослідження саморегуляції поведінки у старших дошкільників. Виокремлено показники саморегуляції поведінки. Визначено структуру методичного комплексу дослідження саморегуляції поведінки у старших дошкільників: поведінковий, когнітивний, темпоральний, емоційний та рефлексивний компоненти. Підібрано діагностичний інструментарій для дослідження таких компонентів саморегуляції як довільність поведінки, типи суб’єктної регуляції поведінки, рівень самооцінки, довільність запам’ятовування, здатність до орієнтації у часі та тривожність. Проаналізовано результати дослідження саморегуляції поведінки. Проведено кореляційний аналіз. Надано виявлені відмінності у показниках саморегуляції старших дошкільників різних статей.
  • Документ
    Саморегуляція поведінки старших дошкільників під час сюжетно-рольової гри
    (Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2012) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    У статті розглядаються результати дослідження перетворювального механізму у процесі формувального експерименту через аналіз змін окремих факторів перетворення у старших дошкільників. З’ясовуються результати взаємодії психологічних механізмів сюжетно-рольової гри і саморегуляції поведінки дітей, яка залежить від ускладнення ігрової ролі.
  • Документ
    Теоретичні аспекти психологічного супроводу сімей, які виховують дітей з розумовою відсталістю
    (Видавничий дім "Гельветика", 2016-11) Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro Borysovych
    У статті проаналізовано останні дослідження з проблеми психологічного супроводу дітей з розумовою відсталістю. Виокремлено поняття «супровід», висвітлено основні принципи та завдання психологічного супроводу. Надано перелік моделей допомоги родині, яка виховує дітей з розумовою відсталістю.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук