eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Suprun Mykola Oleksiiovych"

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Цифрові технології як інструмент формування абстрактних понять в учнів з порушеннями інтелектуального розвитку
    (2021) Косенко Юрій Миколайович; Супрун Микола Олексійович; Боряк Оксана Володимирівна; Король Олена Миколаївна; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Suprun Mykola Oleksiiovych; Boriak Oksana Volodymyrivna; Korol Olena Mykolaivna
    У статті проаналізовано методичні йорганізаційні аспекти формування абстрактних понять у школярів із порушеннями інтелектуального розвитку з використаннямцифрових технологій. Висвітлено можливості програм «ArcGIS» та «Google Earth» у розробцінавчального матеріалу з формування абстрактних понять, розширення та поглиблення їхніхознак удітей означеної категорії. Наголошено на специфіці сприйняття навчального матеріалу учнями з порушеннями інтелекту, звернуто увагу на особливості пізнавальної діяльності таких школярів: нерівномірному темпі визрівання вищих психічних функцій, уповільненому розвитку мислення й мовлення, низькій працездатності, порушенні мотиваційно-вольової сфери,які призводять до слабкого засвоєння абстрактних понять дітьми зпорушеннями інтелектуального розвитку.Підкреслено ефективністьзасвоєння абстрактних понять дітьми означеної категоріїза умовінтердисциплінарногопідходу, який уможливлюєпоєднання данихз історії, географії, природознавства, основ правознавства, соціально-побутового орієнтування, музичного та образотворчого мистецтва.Наголошено на потребівсебічноговізуалізованоговивченняабстрактних понять, якесприяє усвідомленню дітьмиїх глобально, без прив’язки до конкретного навчального предмету.Описано можливості основних інструментів «ArcGIS-online» та «Google Earth», які дозволяють педагогу здійснювати візуалізацію місцевостіза допомогою інтерактивних карт, 3D-сцен, діаграм, таблиць, що забезпечує більшу ефективність процесуформування абстрактних понять у школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. Виокремленокілька груп навчально-корекційнихмодулівмультимедійного матеріалу з формування абстрактних понять: вправи з актуалізації раніше сформованих уявлень, організації сприймання ознак, властивостей, предметів, явищ та формування уявлень про них;завдання з виділення істотних ознак понять, яківивчаються;вправи з узагальнення та словесного визначення сутності понять, позначення їх відповідними термінами;вправи із закріплення сформованих понять на основі репродуктивного їхвідтворення;завдання із застосування засвоєних понять у подібних і нових ситуаціях.Визначено та описано етапи формування абстрактних понять в учнів з порушеннями інтелектуального розвиткув умовахвикористання цифрових технологій. Наведено приклади розробленого інформаційного матеріалу, дидактичних завдань з використанням комп’ютернихпрограм «ArcGIS-online» та «Google Earth», описано особливості їх використання на різних типах уроків. Експериментально доведено ефективність програм «ArcGIS-online» та «Google Earth» у навчанні школярів цієїкатегорії.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук