Перегляд за Автор "Serdiuk Z. O."
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Взаємодія учня й учителя з інтерактивними освітніми сервісами у навчанні математики в 5-6 класах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Акуленко Ірина Анатоліївна ; Akulenko Iryna Anatoliivna ; Сердюк З. О.; Serdiuk Z. O.; Розпутній О. С.; Rozputnii O. S.Сучасні виклики, що постають перед системою освіти (цифровізація, поєднання навчання онлайн та офлайн) зумовлюють необхідність глибинного переформатування освітнього процесу, зокрема й навчання математики. Учитель математики змушений змінювати формати навчання, поєднуючи традиційно усталений зміст із новими можливостями для навчання, які надає сучасне освітнє середовище, що невпинно і стрімко змінюється. Відтак, постає проблема переосмислення ролі освітнього середовища у навчанні математики в ЗСО, особливо тих його складників, що забезпечують широку й активну взаємодію учнів між собою, з учителем, із самим сучасним освітнім середовищем, та аналізу наявних даних щодо існуючих практик із його побудови та використання в навчанні задля досягнення цілей математичної підготовки школярів. У статті розглянуто й проаналізовано приклади з освітньої практики щодо забезпечення взаємодії учня, вчителя з інтерактивними освітніми сервісами в навчанні математики учнів 5-6 класів. Виявлено прояви певних недоліків у сучасному освітньому середовищі, які утруднюють взаємодію між учасниками освітнього процесу з математики. Виявлені чинники (об’єктивні та суб’єктивні), зокрема пов’язані зі змістовим наповненням та технологічними можливостями освітнього середовища, що стають на перешкоді інтерактивного навчання математики. Авторами узагальнено рекомендації й застереження щодо створення й використання окремих інтерактивних освітніх сервісів, зокрема призначених для створення інтерактивного відео та інтерактивних робочих аркушів у навчанні математики учнів 5-6 класів. Зроблено висновки, про те, що інтерактивні освітні сервіси дозволяють створити сприятливі умови для активної взаємодії учня, вчителя і сучасного освітнього середовища, вони активізують процеси сприймання навчальної інформації учнями. За їхньою допомогою формуються нові ланцюжки зворотного зв’язку учня з учителем чи з іншими учнями. Використання інтерактивних освітніх сервісів створює сприятливі умови для самостійного опанування учнями нових знань, для організації взаємо- і самонавчання, для формування пізнавального інтересу до вивчення математики й до процесу навчання загалом.Документ Використання компетентісно зорієнтованих завдань під час вивчення вищої математики в ЗВО(ФОП Цьома С. П., 2020) Сердюк З. О.; Serdiuk Z. O.; Смаглій О. О.; Smahlii O. O.Розглянуто особливості застосування компетентісно зорієнтованих завдань під час вивчення курсу вищої математики студентами ЗВО.Документ Використання хмарних технологій на уроках математики в старшій школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Сердюк З. О.; Serdiuk Z. O.; Васюк А. С.; Vasiuk A. S.У статті розглянуто особливості деяких хмарних технологій, зокрема Google Диску, сервісів для побудови графіків онлайн: Yotx.ru, Grafikus.ru, хмарного середовища Quiziz, програми GeoGebra. Наведено приклади їх викорстання на уроках математики в старших класах ЗЗСО. Мета статті полягає у розгляді особливостей використання хмарних технологій на уроках математики в старших класах загальноосвітніх закладів середньої освіти. До основних характеристик хмарно орієнтованого навчального середовища відносимо: гнучкість, структурованість, інноваційну діяльність учня. Гнучкість означає те, що учневі надається можливість індивідуально взаємодіяти з учителем, займатись у звичному для нього місці, у власному темпі і ритмі, приділяти тій чи іншій темі уроку стільки часу, скільки йому особисто потрібно для засвоєння навчального матеріалу. Інноваційна діяльність учня включає такі компоненти: активність, умотивованість, динамічність, розумову та емоційну діяльність школяра з використанням хмарних технологій як під час навчання у класі, так і при виконанні домашніх робіт, у процесі повторення чи закріплення, підготовки до наступного уроку. Використання педагогами хмарних технологій в освітньому процесі надає такі можливості: учитель має постійний доступ до своїх матеріалів і документів; організація спілкування з колегами інших навчальних закладів; можливість формувати траєкторію розвитку кожного учня з урахуванням особливостей; нові можливості для організації досліджень, проєктної діяльності; дистанційне навчання. Подальше наукове дослідження вбачаємо у розробці методики залучення запропонованих хмарних сервісів до навчання математики у окремих класах або з окремих навчальних розділів алгебри та геометрії.Документ Застосування математичного інструментарію до розв’язування фізичних задач(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Сердюк З. О. ; Serdiuk Z. O. ; Ткаченко А. В.; Tkachenko A. V.Підготовка сучасного конкурентно-спроможного фахівця у галузі природничих наук, а саме – фізики – певною мірою залежить від його математичної підготовки. Адже розв’язувати практичні фізичні задачі без потужного математичного апарату неможливо. Тому підготовка майбутніх фахівців з різних фізичних спеціальностей, зокрема 104 «Фізика та астрономія», 105 «Прикладна фізика та наноматеріали» та інших має базуватися на ґрунтовній математичній базі. Тому метою статті є розглянути особливості організації вивчення математичних курсів для студентів-фізиків з опорою на подальше застосування під час розв’язування фізичних задач. Для досягнення поставленої мети було використано такі методи дослідження: 1) теоретичні – аналіз науково-методичної літератури, аналіз стандартів зі спеціальностей 104 та 105, змісту навчальних підручників з різних розділів фізики, математичного аналізу,вищої математики; 2) емпіричні – проведено опитування серед студентів та викладачів щодо ефективності використання розробленої нами системи завдань. У результаті роботи нами дещо удосконалено систему завдань щодо використання математичного апарату, спрямованої на підготовку студентів-фізиків до розв’язування практичних фізичних задач та розроблено методичні рекомендації до кожного виду завдань. У подальшому плануємо створити дидактично виважену систему завдань до різних тем з математичного аналізу, вищої математики (зокрема диференціальні рівняння) з урахуванням специфіки підготовки майбутніх фахівців з фізичних спеціальностей ЗВО.Документ Конкурс для майбутніх вчителів математики(ФОП Цьома С. П., 2020) Сердюк З. О.; Serdiuk Z. O.; Коструб Ю. М.; Kostrub Yu. M.Розглянуто особливості проведення профорієнтаційної роботи з школярами.Документ Порівняльний аналіз завдань з математики ЗНО та підручників для суспільно-гуманітарного профілю(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Сердюк З. О.; Serdiuk Z. O.У статті проаналізовано можливості учнів-гуманітаріїв щодо виконання завдань ЗНО-2007, ПТ-2008, ЗНО-2008.Документ Підготовка магістрів – майбутніх вчителів математики до практичної діяльності в умовах сьогодення(ФОП Цьома, 2023) Сердюк З. О.; Serdiuk Z. O.; Босовський М. В.; Bosovskyi M. V.Розглянуто деякі аспекти в підготовці вчителів математики відповідно до вимог часу.Документ Структура шкільної математичної освіти в Словаччині(2015) Сердюк З. О.; Serdiuk Z. O.Охарактеризовано структуру шкільної математичної освіти в Словацькій Республіці.