Перегляд за Автор "Savchenko Nataliia Serhiivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Громадянська освіта як шлях розвитку та соціалізації особистості, формування її національної самосвідомості та громадянської позиції(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Савченко Наталія Сергіївна; Savchenko Nataliia SerhiivnaУ статті зроблено спробу проаналізувати розвиток громадянської освіти та громадянського виховання в Україні, окресливши пріоритети державної освітньої політики. Позиціювання України як європейської, демократичної, суверенної країни визначає пріоритети сучасного розвитку вітчизняної системи виховання: зорієнтованість на загальнонаціональні цінності, зокрема цінності громадянського суспільства. З огляду на це в Україні за період суверенного розвитку держава, формуючи пріоритети освітньої політики, надавала належну увагу проблемам громадянської освіти та громадянського виховання. Але нинішні, часто суперечливі, тенденції та виклики (військовий стан країни: глобалізація, національне самовизначення і зростання ксенофобії, вияви тероризму; демократизація і утиски прав людини; технологічний процес і екологічна небезпека тощо) актуалізують нові підходи до розв'язання проблем освітньої політики в Україні з питань громадянського виховання, громадянської освіти на сучасному етапі розвитку громадянського суспільства. Обгрунтовано, що громадянська освіта ґрунтується на багатовимірному підході до громадянства, що включає: 1) політичний вимір – участь у процесі прийняття рішень та використання політичної влади; 2) правовий вимір – знання та використання прав громадянина, дотримання його обов'язків; 3) культурний вимір – повага до історії і культури інших народів, внесок у розбудову мирних міжнаціональних відносин; 4) соціальний та економічний вимір – боротьба з бідністю та відчуженням, пошук нових форм праці і зміцнення громади, виявлення економічних чинників розвитку демократичного суспільства; 5) європейський вимір – усвідомлення єдності та багатоманітності європейської культури, навчання жити в європейському контексті; 6) глобальний вимір – усвідомлення та сприйняття глобальної солідарності. Доведено, що останні законодавчі зміни дають можливість упроваджувати громадянську освіту у формальному, неформальному та інформальному вигляді. Агентами її впровадження залишаються в першу чергу заклади освіти, а в другу ‒ громадські організації. А опановувати громадянську освіту потрібно починаючи із дитячого садка і не закінчувати, за потреби, протягом всього життя.