Перегляд за Автор "Protsenko Iryna Ivanivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 23
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз результатів експериментального дослідження формування професійно-творчих діалогових умінь cтудентів гуманітарних дисциплін у процесі евристичної діалогової взаємодії(2016) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті проаналізовано результати впровадження в навальний процес дидактичної моделі формування професійно-творчих діалогових умінь. Виявлено позитивну динаміку раніше визначених нами професійно-творчих умінь – інтелектуальних, конструктивних, організаторсько-регулятивних та діалогічно-евристичних, якими студенти оволодівали під час евристичної діалогової взаємодії, що позитивно вплинули на якість створених майбутніми вчителями творчих освітніх продуктів. З’ясовано, що важливою дидактичною умовою в управлінні евристичною діяльністю студентів є організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії за евристичної діалогової взаємодії до особистісно значимої діяльності, паритетних стосунків суб’єктів під час навчання, взаємовідносин на основі смислових особистісних позицій.Документ Виховання особистості в умовах змін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaПосібник «Виховання особистості в умовах змін» є важливим елементом у структурі професійної підготовки майбутніх педагогічних кадрів. Він забезпечує системне розуміння сутності, змісту, структури, принципів та методів виховання, які складають науково обґрунтовану основу для ефективної педагогічної діяльності. Посібник сприяє формуванню цілісного світогляду майбутніх учителів щодо ролі та місця виховання в освітньому процесі, зосереджуючись не лише на практичних аспектах педагогічної діяльності, а й на глибокому аналізі філософських, психологічних та соціокультурних основ впливу виховання. Оволодіння закономірностями розвитку особистості, вміння адаптувати підходи виховання до постійних змін у суспільстві, а також формування рефлексивних навичок та педагогічної чутливості є ключовими компетенціями, розвиток яких забезпечується змістом цього посібника. Посібник рекомендовано для використання у вищих педагогічних навчальних закладах як базовий або додатковий навчальний ресурс у процесі викладання нормативних та вибіркових дисциплін педагогічного циклу, зокрема таких, як «Теорія виховання», «Педагогіка», «Основи виховної праці» та інших суміжних курсів.Документ Діагностичний підхід до оцінки ефективності формування діалогових професійно-творчих умінь майбутнього вчителя(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті розглядаються основні критерії та показники для діагностики основних діалогових професійно-творчих умінь майбутніх учителів гуманітарних дисциплін. З'ясовано, що систематичне застосування діагностичного підходу з повноцінним критеріальним забезпеченням суттєво впливає на успішне становлення професійних умінь творчого характеру у процесі евристичного діалогового навчання.Документ Евристичний діалог: витоки, розвиток, застосування у навчальному процесі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті з історико-педагогічних позицій з'ясовано витоки, розвиток, застосування у навчальному процесі евристичного діалогу. Виокремлено важливі етапи розвитку евристичного діалогу як ефективного способу освіти, з'ясовано його дидактичні можливості у професійній підготовці студентів.Документ Курсова робота з педагогіки: методичні основи організації дослідження та орієнтовна тематика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику викладено основні етапи роботи над курсовим дослідженням, вимоги до оформлення та захисту. Матеріали допоможуть студентові вибрати актуальну тему курсової роботи відповідно до особливостей майбутньої педагогічної діяльності, наукових інтересів та індивідуальних можливостей. Для студентів та викладачів педагогічних закладів вищої освіти.Документ Методичні рекомендації до виробничої (педагогічної) практики в закладах позашкільної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaМетодичні рекомендації з виробничої практики в закладах позашкільної освіти магістерського рівня розроблено з метою забезпечення високого рівня професійної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальностей педагогічного профілю. У документі окреслено основні завдання, зміст, етапи, форми організації та критерії оцінювання результатів проходження практики. Особлива увага приділяється формуванню практичних навичок організації освітнього процесу в позашкільних закладах, розвитку професійних компетентностей, педагогічної рефлексії та здатності до інноваційної діяльності. Рекомендації враховують специфіку магістерської підготовки, потребу в інтеграції теоретичних знань і практичного досвіду, а також сприяють формуванню готовності майбутніх педагогів до ефективної професійної реалізації в системі позашкільної освіти. Матеріал буде корисним як для здобувачів освіти, так і для керівників практики та викладачів педагогічних дисциплін.Документ Моніторинг як інструмент визначення якості освіти(2015) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Гудименко К. М.; Hudymenko K. M.На основі аналізу наукової літератури розкрито сутність моніторингу якості ос¬віти, розглянуто функції моніторингу якості освіти, висвітлені принципи функціонуван¬ня моніторингових структур, з’ясована відмінність між моніторингом та контролем. З’ясовано, що окремі підсистеми, різні аспекти та процеси, які відбуваються в системі, навчальні досягнення можуть бути об’єктами моніторингу. Необхідно відмітити, що моніторинг створює інформаційну систему, яка постійно оновлюється та вказує на безперервність відстеження, включає технології вимірювання існуючого стану об’єкта. Також відзначено, що моніторинг дуже схожий на контроль, але моніторинг потребує додержання максимальної об’єктивності та достовірності отриманої інформації, саме тому проводиться за спеціальними технологіями незалежними (зовнішніми) дослідниками, на відміну від контролю.Документ Наскрізна педагогічна практика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику подані програми навчальних і виробничих практик студентів педагогічних університетів освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр», «аспірант» галузі знань 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями), розроблені викладацьким колективом кафедри педагогіки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Визначені цілі й завдання практики, її особливості на кожному з етапів; подані характеристики вікових особливостей дітей відповідних вікових груп, представленні методики педагогічного діагностування, рекомендації щодо організації ефективної навчальної та позанавчальної роботи, що відповідають завданням сучасної освіти в контексті Концепції нової української школи. Призначено для студентів та викладачів педагогічних університетів, працівників освіти.Документ Основи моніторингу якості педагогічної освіти студентів фізикоматематичного факультету(2015) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті на основі аналізу наукової літератури визначено сутність поняття моніторингу у двох основних аспектах. З’ясовано основні цілі та мету моніторингу якості педагогічної освіти магістрантів. Виявлено, що управлінський процес має спиратися на об'єктивні дані, одержувані в ході інформаційного обміну між суб'єктами моніторингового дослідження та органами управління освітою.Документ Педагогіка (Теорія виховання)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaМетодичні рекомендації з дисципліни «Педагогіка (Теорія виховання)» складено відповідно до вимог кредитно-трансферної системи. У межах вивчення теорії виховання у рекомендаціях розглядаються закономірності формування особистості, соціально-педагогічні механізми впливу на індивіда, а також роль педагога у створенні сприятливого виховного середовища. Особлива увага приділяється моральному, трудовому, естетичному, фізичному та громадянському вихованню, а також сучасним підходам до виховної діяльності в контексті викликів XXI століття. Теорія виховання є фундаментом для формування компетентного, відповідального та гуманістично спрямованого фахівця в галузі освіти.Документ Педагогічні умови управління розвитком професійної компетентності вчителя нової української школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaСучасна реформа освіти передбачає перетворення освітнього процесу на інноваційне середовище. Проте, цей процес вимагає від педагога постійного розвитку у професійній діяльності, особливо, творчого зростання задля вдосконалення професійних компетентностей. Для досягнення мети використано загальнонаукові методи теоретичного рівня. З метою визначення стану та теоретичного обґрунтування сутності феномену «професійна компетентність учителів Нової української школи», використовувалися методи аналізу та узагальнення наукових даних, представлених у філософських, психолого-педагогічних, навчально-методичних та інструктивно-методичних джерелах для визначення основних педагогічних умов управління професійною компетентністю учителів Нової української школи. У дослідженні розглядаються педагогічні умови управління розвитком професійної компетентності педагогів Нової української школи. Ці умови передбачають створення належних умов для розвитку професійних компетентностей вчителя у закладах середньої освіти; використання в освітньому процесі пізнавальних ситуацій, що спонукають молодих учителів до усвідомлення цілей, змісту і засобів крізь призму культурної відповідності історичним та соціальним обставинам; пізнання учителем самого себе та своїх намірів; свідоме планування кожним вчителем змін у собі, викликаних потребами професії, спілкуванням і співпраці з іншими.Документ Погляди А. С. Макаренка на педагогічну техніку сучасного викладача гуманітарних дисциплін(2013) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті проаналізовано погляди видатного педагога А. С. Макаренка щодо педагогічної майстерності, зокрема, техніки ведення навчального діалогу сучасним вчителем гуманітарних дисциплін. Розглядається актуальна педагогічна проблема – формування культури діалогового спілкування як невід’ємна складова гуманістичних цінностей та орієнтацій майбутнього вчителя та місце цієї проблеми в концепціях та працях А. С. Макаренка. Значне місце приділено розумінню його ідей, які стали основною частиною педагогіки видатного педагога. З’ясовано сутність поняття «педагогічна техніка» та запропоновано шляхи впровадження цих ідей у педагогічну практику та підготовку майбутнього вчителя педагогічного університету.Документ Професійна підготовка та професійний розвиток педагога: глобальний, європейський та національний контексти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Бойченко Віталій Віталійович; Бойченко Марина Анатоліївна; Тарабан Юрій; Бикова Марія Миколаївна; Кузікова Світлана Борисівна; Проценко Ірина Іванівна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Boichenko Vitalii Vitaliiovych; Boichenko Maryna Anatoliivna; Taraban Yurii; Bykova Mariia Mykolaivna; Kuzikova Svitlana Borysivna; Protsenko Iryna IvanivnaУ представленому дослідженні окреслено актуальні питання професійної підготовки та професійного розвитку педагога у глобальному, європейському та національному контекстах, а саме: роль у цьому процесі міжнародних стратегічних академічних партнерств, змістові та організаційні засади діяльності закладів професійно-технічної освіти в Австрії, формування духовно-моральної ідентичності особистості, шляхи формування резільєнтності вчителів в умовах війни, особливості використання івент-технологій у позашкільній освіті, теоретичні засади естетичного виховання здобувачів освіти тощо. Видання пропонується широкому читацькому загалу.Документ Професійно-творчі вміння педагога та їх формування в евристичному навчанні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті з психологічно-педагогічних позицій з'ясовано поняття «уміння», «професійно-творчі уміння», уточнено їх класифікацію та способи формування в евристичному навчанні, яке на сьогодні займає вирішальні позиції в педагогічній освіті. З'ясовано основні позиції щодо формування професійно-творчих умінь у навчальній діяльності – когнітивних, креативних, методологічних.Документ Психолого-педагогічні аспекти роботи з обдарованими дітьми дошкільного віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Сіпко Ю. О.; Sipko Yu. O.У статті розглянуто основні підходи до визначення поняття «обдарованість» та «обдаровані діти» й на їх основі проаналізовано характерні особливості обдарованих дітей. У представленій статті описано та схарактеризовано основні напрями роботи з обдарованими дітьми в дошкільному навчальному закладі. Встановлено, що системна робота вихователя ДНЗ з обдарованими дітьми спеціалізується на використанні різних психодіагностичних методик, методів, форм, які можуть бути доповненими анкетами батьків та спостереженнями вихователів і психологів за дитиною. З’ясовано, що обдарованість дитини проявляється й розвивається, насамперед, у творчій діяльності й зумовлюється мотивацією навчальної діяльності, характерологічними та індивідуальними особливостями прояву.Документ Рефлексивно-оцінна діяльність суб’єктів навчання у процесі евристичної діалогової взаємодії(2014) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті розглядається рефлексивно-діагностичний компонент розробленої дидактичної моделі формування професійно-творчих умінь у процесі евристичного діалогу. На основі розробленої моделі виділено основні види професійно-творчих умінь майбутніх учителів гуманітарних дисциплін: інтелектуальних, конструктивних, організаторсько-регулятивних та діалогово-евристичних. Проаналізовано основні етапи успішного оволодіння майбутніми фахівцями гуманітарних дисциплін зазначеними вміннями у процесі евристичної діалогової взаємодії. Виявлено основні способи реалізації евристичного діалогу в навчальному процесі під час створення студентами творчих освітніх продуктів – основної мети евристичного навчання.Документ Способи формування професійно-творчих умінь у процесі евристичного діалогу(2013) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaЗ’ясовано важливу роль діалогової взаємодії при створенні освітніх продуктів – основної мети евристичної навчальної діяльності. У дослідженні на базі дидактичної моделі, яка включала й процесуально-діяльнісний компонент, формування професійно-творчих умінь наведено фрагменти лекційних і практичних занять, які сприяють успішному освоєнню майбутніми фахівцями інноваційної освітньої технології – евристичної діалогової взаємодії з пріоритетами запитальної діяльності студентів, спрямованої на досягнення мети навчальної діяльності, – створення значимого для них творчого освітнього продукту.Документ Теоретико-методологічні засади формування діалогової культури майбутніх учителів гуманітарних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті узагальнено змістовно-процесуальні характеристики поняття «діалогічна культура» студентів – майбутніх педагогів у контексті сучасних стратегічних принципів модернізації їх загальнонаукової та професійно-педагогічної підготовки; обґрунтовано значення методологічної, інформаційної, дослідницької культури як основи розвитку діалогічної культури студентів у навчально-пізнавальній діяльності; визначено сукупність педагогічних умов, що забезпечують системний розвиток діалогічної культури в процесі вивчення педагогічних дисциплін.Документ Теоретико-методологічні засади формування діалогової культури майбутніх учителів гуманітарних дисциплін(2015) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaУ статті узагальнено змістово-процесуальні характеристики поняття «діалогічна культура» студентів – майбутніх педагогів у контексті сучасних стратегічних принципів модернізації їх загальнонаукової та професійно-педагогічної підготовки; обґрунтовано значення методологічної, інформаційної, дослідницької культури як основи розвитку діалогічної культури студентів у навчально-пізнавальній діяльності; визначено сукупність педагогічних умов, що забезпечують системний розвиток діалогічної культури у процесі вивчення педагогічних дисциплін.Документ Теоретичні та методологічні засади інноваційної діяльності закладу вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Романенко Неля Олександрівна; Romanenko Nelia Oleksandrivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna IvanivnaВ магістерській роботі здійснено цілісне висвітлення сучасного стану та перспективних напрямів розвитку інноваційної діяльності в галузі вищої освіти. Визначено суспільно-політичні, соціально-економічні, культурно-освітні чинники становлення та розвитку інноваційної діяльності в галузі вищої освіти на території України, у зв’язку з чим було сформовано основні підходи у розумінні поняття інновація. Визначено основні етапи інноваційного процесу в галузі вищої освіти. Сформульовано схему поділу інноваційного процесу на етапи, яка отримала назву «життєвий цикл інновацій». Уточнено структуру та особливості становлення і розвитку інноваційної діяльності в галузі вищої освіти в сучасній Україні. Проаналізовано теоретико – методологічні основи управління інноваційною діяльністю системи вищої освіти та визначено, що впровадження інновацій в галузі вищої освіти покликане забезпечити підвищення якості навчання, а також знизити витрати на досягнення звичних результатів освіти. Охарактеризовано та розкрито особливості розвитку інноваційної діяльності в галузі вищої освіти на сучасному етапі, у ході чого визначено основні напрямки модернізації вищої освіти, під час яких буде вирішена низка проблем сучасної вищої освіти. Сформовано методи та форми активного навчання, які орієнтовані на діджиталізацію освітнього процесу і забезпечують якісно новий рівень міжособистісної взаємодії, зокрема завдяки можливостям інформаційно-цифрових технологій. Конкретизовано динаміку розвитку інноваційної діяльності у галузі вищої освіти в європейському освітньому просторі та окреслено можливості використання позитивного досвіду в сучасних умовах реформування вищої школи України.