Перегляд за Автор "Ponomarenko Nataliia Petrivna"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Доброчесність у навчанні(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov Vasylivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaЗбірник укладено відповідно до конкурсу есе «Доброчесність у навчанні: дотримуватись не можна порушувати». Представлено роботи здобувачів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.Документ Доброчесність у навчанні: дотримуватись/ не можна/ порушувати(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov Vasylivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ збірнику представлено роботи здобувачів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти - учасників усеукраїнського конкурсу есе «Доброчесність у навчанні: дотримуватись не можна порушувати». Учасники пропонують власні рефлексії стосовно дотримання академічної доброчесності, академічної відповідальності етики й толерантності в освітньому просторі закладу.Документ Ефективні технології навчання і контролю якості знань у лінгвістичній підготовці майбутніх фахівців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Левенок Інна Сергіївна; Levenok Inna Serhiivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ монографії здійснено аналіз окремих аспектів лінгвістичної підготовки майбутніх фахівців крізь призму праксеологічного підходу, окреслено нормативно-правову базу й організацію моніторингу якості лінгвістичної підготовки. Дослідницьку увагу приділено особливостям ефективних методів проведення занять із теоретико- та історико- лінгвістичних, культуромовних, медіа- і лінгводидактичних дисциплін у контексті сучасних тенденцій мовної освіти для студентів філологічних спеціальностей, а також лінгвістичних дисциплін для студентів нефілологічних спеціальностей. Монографія адресована освітянам, науковцям, викладачам, магістрантам, аспірантам, усім, кого цікавлять питання мовної освіти, лінгвістичної підготовки фахівців різних профілів у вищому навчальному закладі, проблеми реалізації праксеологічного підходу, моніторингу якості у системі професійної підготовки.Документ Культура наукової мови(2020) Семеног Олена Миколаївна; Пономаренко Наталія Петрівна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ програмі подано основні питання культури наукової української мови; перелік загальних та фахових компетентностей, у т.ч. медіаосвітньої компетентності, академічної культури. Програма сертифікована у рамках проєкту "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність", що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів за підтримки Посольств США та Великої Британії у співпраці з МОН України та Академією Української преси.Документ Культурологічний підхід до навчання української мови майбутніх молодших спеціалістів з журналістики(2017) Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ статті на основі аналізу наукових джерел наведено способи типізації поняття культура. Окреслено науково-методичні засади культурологічного підходу до навчання української мови студентів спеціальності 061 «Журналістика» в умовах освітнього процесу ВНЗ І–ІІ р.а. Увагу акцентовано на шляхах його реалізації в контексті вивчення курсу «Українська мова за професійним спрямуванням». Наведено зразки проблемних завдань з української мови за професійним спрямуванням для майбутніх журналістів. Запропоновано схему орієнтованого культурологічного аналізу тексту.Документ Методика навчання української мови у закладах загальної середньої освіти(2020) Семеног Олена Миколаївна; Пономаренко Наталія Петрівна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ програмі подано основні питання методики навчання української мови в закладах загальної середньої освіти з урахуванням компетентнісного підходу; перелік загальних та фахових компетентностей, у т.ч. медіаосвітньої компетентності, академічної культури. Програма сертифікована у рамках проєкту "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність", що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів за підтримки Посольств США та Великої Британії у співпраці з МОН України та Академією Української преси.Документ Текстоцентричний підхід до навчання української мови майбутніх молодших спеціалістів з журналістики(2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaСтаттю присвячено проблемі використання текстового дидактичного матеріалу на заняттях з української мови та української мови за професійним спрямуванням у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації для майбутніх молодших спеціалістів спеціальності 061 Журналістика. Розглянуто основні функції тексту в методичному аспекті. Доведено, що текст є метою, результатом і провідним засобом навчання в мовній освіті. З’ясовано, що текст виступає засобом реалізації всіх змістових ліній програми, що потребує комплексної роботи з ним для одночасного формування або удосконалення мовленнєвих, мовних, культурологічних умінь і навичок. Запропоновано зразок завдання з використанням цілісного текстового матеріалу для студентів-журналістів. Передбачено, що робота з текстом буде успішною за умов упровадження текстоцентричного підходу.Документ Типологія інтернет-ресурсів для розвитку інфомедійної грамотності молоді(2022) Друшляк Марина Григорівна; Семеног Олена Миколаївна; Грона Наталія Вікторівна; Пономаренко Наталія Петрівна; Семеніхіна Олена Володимирівна; Drushliak Maryna Hryhorivna; Semenoh Olena Mykolaivna; Hrona Nataliia Viktorivna; Ponomarenko Nataliia Petrivna; Semenikhina Olena VolodymyrivnaУ статті схарактеризовано типологію електронних ресурсів у галузі медіаосвіти, визначено типи електронних ресурсів, які можуть бути успішними для розвитку інфомедійної грамотності учнівської та студентської молоді, проведено експертну оцінку ефективності типів електронних ресурсів для формування інфомедійної грамотності. Медіаосвіту схарактеризовано як процес навчання і самонавчання за посередництва медіа, як науково-освітню сферу діяльності, що спрямована на формування психологічного захисту від маніпуляцій та формування медіаграмотності особистості. Показано, що інфомедійна грамотність характеризується набором маркерів:медіаграмотність, критичне мислення, соціальна толерантність, стійкість до впливів, фактчекінг, інформаційна грамотність, цифрова безпека, уміння запобігати ризикам у комунікації, візуальна грамотність; уміння втілювати ідеї завдяки онлайн-інструментам, уміння використовувати медіа для соціального блага. Обґрунтовано, що розвиткуінфомедійної грамотності значною мірою сприяють Інтернет-ресурси. Проведений аналіз електронних освітніх ресурсів у мережі Інтернет уможливив їх класифікацію: відеоконтент (вебінари, освітні серіали, медіатексти,ютуб-канали тощо); аудіоконтент (подкасти); освітні платформи (Prometheus, Ed-Era, IREX, 4mamа та подібні до них); текстові ресурси (онлайн посібники, е-словники тощо); креолізовані ресурси (комікси, дудли, постери, інфографіка тощо); ігровий контент (онлайн ігри); соціальні мережі й дискусійні Інтернет-майданчики; спеціалізовані науково-популярні сайти (сайти наукових лабораторій, громадських організацій; сайти, створені при університетах тощо). Проведено експертну оцінку ступеня потенційного впливу Інтернет-ресурсів на розвиток інфомедійної грамотності. За результатами експертної оцінки найбільш ефективно впливають на розвиток кількості маркерів інфомедійної грамотності освітні платформи (Prometheus, Ed-Era, IREX, 4mamа та подібні до них), відеоконтент (вебінари, освітні серіали, ютуб-канали тощо) і текстові ресурси (онлайн посібники, е-словники тощо).Документ Формування культуромовної особистості фахівця в умовах неперервної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia Petrivna; Левенок Інна Сергіївна; Levenok Inna Serhiivna; Шамунова Катерина; Shamunova KaterynaУ монографії представдлено окремі аспекти колективної теми науково-дослідної роботи кафедри української мови і літератури, що виконувалась упродовж 2018-2020 рр. з проблеми формування культуромовної особистості фахівця в умовах неперервної освіти. Здійснено аналіз концептів «освіта», «учительська праця», «культуромовна особистість фахівця», «академічна культура дослідника» в українському і польському освітньо-педагогічному дискурсах та в освітній практиці на засадах міждисциплінарного підходу, досвіду мовної, риторичної, медіа освітньої підготовки майбутніх учителів української мови і літератури. Окремі розділи присвячені розгляду культуромновної підготовки майбутніх учителів початкової школи, фахівців із журналістики, іноземних студентів медичних спеціальностей, міждисциплінарних проєктів кафедри української мови і літератури СумДПУ імені А. С. Макаренка. Монографія адресована освітянам, науковцям, викладачам, магістрантам, аспірантам, усім, кого цікавлять питання мовної освіти фахівців різних профілів.Документ Формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів з журналістики у процесі професійної підготовки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaМета дослідження полягає в розробленні та науковому обґрунтуванні моделі формування мовленнєвої компетентності молодших спеціалістів з журналістики у процесі професійної підготовки. Для досягнення мети визначено такі завдання дослідження: схарактеризувати поняттєвий апарат дослідження проблеми формування мовленнєвої компетентності молодших спеціалістів з журналістики; виявити стан розробленості проблеми формування мовленнєвої компетентності молодших спеціалістів з журналістики в педагогічній теорії і практиці; розробити і теоретично обґрунтувати модель формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів з журналістики у процесі професійної підготовки; розробити й упровадити в освітній процес закладів вищої освіти І-ІІ р.а. навчально-методичне забезпечення з формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів з журналістики; експериментально перевірити результативність моделі формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів з журналістики у процесі професійної підготовкиДокумент Формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики: аналіз опитувань та анкет(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ статті здійснено аналіз стану формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики. Автор систематизує результати опитувань та анкетувань щодо стану формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики, які було проведено з викладачами та студентами вище зазначеної спеціальності, та окреслює ключові характеристики сформованості мовленнєвої компетентності студентів, готовності викладачів до формування мовленнєвої компетентності. Формулювання проблеми. Як свідчить аналіз теле-, радіопродукції, різних видів видань, серед кваліфікованих працівників медіасфери спостерігається недостатній рівень сформованості мовленнєвих навичок і вмінь, недостатній ступінь розвитку вміння побудови висловлень без порушення мовленнєвих норм. Відповідно високий рівень сформованості професійної мовленнєвої компетентності фахівців із журналістики сприяє підвищенню професійної майстерності та професійної самореалізації. Водночас стан мовленнєвої компетентності фахівців медіасфери є важливим чинником формування мовленнєвої компетентності громадян, адже медіасфера – взірець для більшості реципієнтів у вивченні мови та опануванні мовленнєвих умінь та навичок. Матеріали і методи: аналіз, анкетування, опитування викладачів та студентів, узагальнення та систематизація отриманих результатів. Результати. У результаті опитування та анкетування студентів і викладачів Машинобудівного коледжу Сумського державного університету, Барського гуманітарно-педагогічного коледжу імені м. Грушевського, Коледжу Університету сучасних знань визначено низький рівень сформованості мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів з журналістики, що пояснюється низкою причин: недостатнім рівнем готовності викладачів, які працюють зі студентами спеціальності 061 Журналістика у ЗВО І-ІІ р.а., до формування мовленнєвої компетентності студентів вище зазначеної спеціальності. Сформована мовленнєва компетентність майбутніх фахівців із журналістики сприяє високому рівню виконання компонентів його професійної діяльності. Актуальною проблемою підготовки студентів спеціальності 061 Журналістика у ЗВО І-ІІ р.а. вважаємо пошук ефективних методів і прийомів формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики. Висновки. Згідно з результатами опитування, проведеного серед студентів спеціальності 061 Журналістика («Видавнича справа та редагування») та викладачів спеціальності, окреслено стан формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів з журналістики. Освітяни та здобувачі освіти вказали на проблеми формування мовленнєвої компетентності (недостатня кількість часу, низький рівень методичного забезпечення з дисциплін, завантаженість викладачів додатковими формами роботи, концентрація уваги під час вивчення української мови як загальноосвітнього предмету на підготовці до складання зовнішнього незалежного оцінювання), причини низького рівня сформованості зазначеної компетентності у випускників (двомовне середовище, панівний стан російської мови в ЗМІ й Інтернет-середовищі) та наголосили на ефективних формах роботи з метою формування компонентів мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики. Подальшого вивчення потребують особливості впровадження педагогічних технологій навчання у процес формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики.Документ Формування навичок інформаційної гігієни студентської молоді в умовах неформальної освіти (досвід партнерських проєктів закладів фахової передвищої та вищої педагогічної освіти)(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Грона Наталія Вікторівна; Hrona Nataliia Viktorivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia Petrivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті розглядається формування навичок інформаційної гігієни у студентської молоді в умовах неформальної освіти, зокрема через досвід партнерських проєктів закладів фахової передвищої та вищої педагогічної освіти. На основі аналізу й узагальнення наукових джерел, практичного досвіду окреслено поняття «інформаційна гігієна» як систему знань, що досліджує закономірності впливу інформаційного простору та інформаційних потоків на соціальне благополуччя, психічне та фізіологічне здоров'я людини й суспільства загалом. Метою формування інформаційної гігієни у студентської молоді єзапобігання негативному впливу інформації та формування комплексу умінь для профілактики таких негативних впливів під час превентивних заходів.Серед складників інформаційної гігієни означено навички медіаграмотності,інформаційні звички та інформаційну поведінку; безпеку і захист інформаційного простору; інформаційно‐психологічну стійкість і протидію негативним впливам; стійкі ціннісні орієнтації; психологічне і фізичне здоров’я.Формування інформаційної гігієни студентської молоді в умовах неформальної освіти представлено з урахуванням положень, зокрема проєктного, діяльнісного підходів. До неформальної освіти віднесено організовану й безперервну освітню діяльність, що здійснюється у спільних проєктах, які виконуються у партнерстві ресурсного центру професійного розвитку вчителя СумДПУ імені А. С. Макаренка, циклової комісії КЗ «Прилуцький гуманітарно‐педагогічний фаховий коледж імені Івана Франка»Чернігівської обласної ради, відділення 061 Журналістика ВСП «Машинобудівний фаховий коледж Сумського державного університету».Зосереджено увагу на практичних підходах до навчання, що реалізуються через партнерські проєкти з медіаграмотності, які включають інтерактивні методики, практичні завдання та діяльність, спрямовану на розвиток критичного мислення та навичок аналізу інформації.Проаналізовано результати реалізації таких проєктів і їх вплив на підвищення рівня інформаційної грамотності студентів.Документ Школи професійної підготовки фахівців журналістики: закордонний досвід(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ статті розглядаються особливості професійної підготови фахівців журналістики, які є за кордоном. Охарактеризовано три світові типи шкіл професійної підготовки фахівців журналістики: Школи інструктажного навчання, Школи виховання інформатора та Школи виховання аналітика. Закцентовано увагу на домінантних рисах в організації підготовки фахівців з журналістики в цих школах; проведено їхній порівняльний аналіз. Автор окреслює знання та вміння фахівця галузі журналістики, який опановував професію за кордоном.