Перегляд за Автор "Genkal Svitlana Eduardivna"
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Впровадження технології «ситуація успіху» на уроках біології у закладах загальної середньої освіти(2020) Бугрим Анна Олегівна; Buhrym Anna Olehivna; Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana EduardivnaУ роботі обґрунтовується методика впровадження технології «ситуація успіху» на уроках біології. Розглядається структура, алгоритм створення «ситуації успіху» та необхідність використання акмеологічного підходу. Розкривається сутність технології та шляхи її впровадження на уроках біології. Окреслено педагогічні умови та методологічні підходи щодо впровадження технології «ситуація успіху» в навчальний процес. Визначено результативний компонент авторської методики – підвищення рівня мотивації навчальної діяльності та рівня навчальних досягнень.Документ Концептуальні карти як засіб формування цілісності знань учнів на уроках біології(2024) Генкал Світлана Едуардівна ; Genkal Svitlana EduardivnaСтаттю присвячено обґрунтуванню дидактичних можливостей концептуальних карт як засобу формування цілісності знань учнів на уроках біології. Акцентується увага на тому, що існує проблема формування цілісності знань на уроках біології, що актуалізує пошук засобів, які б забезпечили наступність у вивченні різних тем і розділів, та забезпечили встановлення ієрархічного впорядкування під час вивчення біологічних систем. З’ясовано, що концептуальне відображення змісту чи проблеми включає аналіз, створення нового знання, узагальнення ключових понять, взаємозв’язків, їх ієрархії та відбувається шляхом візуального представлення знань з теми, що забезпечує підвищення рівня метапізнання. Обґрунтовано необхідність дотримання внутрішньопредметних та міжпредметних зв’язків, що допомагають у здійсненні принципів системності та цілісності знань. Охарактеризовано особливості, функції, принципи змістового наповнення концептуальних карт та їх значення в розвитку метакогнітивних стратегій учнів.Документ Методи проєктного навчання учнів на уроках біології(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana EduardivnaСтаттю присвячено обґрунтуванню ефективності методів проєктного навчання на уроках біології. Акцентується увага на тому, що існує проблема впровадження проєктного навчання, яке є ефективним інструментом активізації навчального процесу та розвитку дослідницьких, креативних умінь учнів. Однак, застосування проєктного навчання у сучасній школі здійснюється епізодично, і його дидактичні можливості не використовуються в повній мірі. У статті наголошується на тому, що проєктне навчання є інноваційною технологією, спрямованою на розвиток компетентностей, мотивації, творчості учнів, та надає учням можливість створювати освітній продукт. З’ясовано, що проєктне навчання потребує застосування системи методів, що забезпечують його ефективність. Охарактеризовано логічні та евристичні методи проєктного навчання, їх значення в розвитку умінь учнів генерувати ідеї, визначати стратегії, долати інерцію мислення, розв’язувати завдання на продуктивному рівні.Документ Методичні аспекти використання визначника рослин як засобу формування дивергентного мислення учнів під час вивчення природничих наук(2023) Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia Ivanivna; Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana Oleksiivna; Вакал Анатолій Петрович; Vakal Anatolii Petrovych; Носаєва Ірина; Nosaieva IrynaУ статті обґрунтовується можливість і доцільність застосування визначника рослин під час вивчення природничих наук у ЗЗСО як засобу формування дивергентного мислення учнів. Зазначено, що визначник сприяє реалізації дослідницького інстинкту учнів і набуттю ними досвіду застосування таких методів наукового пізнання як аналіз, синтез, узагальнення конкретизація, порівняння, опис, спостереження. Застосування визначників і означальних ключів підвищує пізнавальний інтерес учнів до вивчення будови та різноманітності живих організмів, сприяє розвитку умінь пошуку аналогій та альтернатив, швидкості, гнучкості й оригінальності когнітивних процесів, що є складовими дивергентного мислення.Документ Методичні рекомендації до лабораторних занять з дисципліни «Гістологія з основами цитології та ембріології»(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana EduardivnaНавчальний курс «Гістологія з основами цитології та ембріології» забезпечує професійну компетентність майбутнього біолога на основі глибокого розуміння структури, функцій біологічних систем на клітинному, тканинному, організменому рівнях. Методичні рекомендації містять програму курсу, ряд теоретично обґрунтованих рекомендацій до лабораторних занять з дисципліни, включають в себе структуру, зміст заняття, список теоретичних питань і завдань для самопідготовки, що охоплюють основні теми даного курсу та дозволяють студентам глибоко засвоїти матеріал дисципліни. У методичних рекомендаціях визначено питання для контролю та самоконтролю, що дозволить студентам підготуватись до лабораторних занять і більш чітко представляти зв’язок між теоретичним і прикладним рівнем даної дисципліни. Також вказана література, до якої студент може звернутися для отримання додаткових відомостей з курсу.Документ Методичні рекомендації до написання та захисту кваліфікаційних робіт за спеціальністю 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna; Торяник Валентина Миколаївна; Torianyk Valentyna Mykolaivna; Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia Ivanivna; Вакал Анатолій Петрович; Vakal Anatolii Petrovych; Москаленко Микола Павлович; Moskalenko Mykola PavlovychМетодичні рекомендації містять загальні положення про порядок виконання кваліфікаційних робіт для здобувачів вищої освіти ступенів бакалавра та магістра спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), пояснення щодо методології наукових досліджень, етапів підготовки, вимоги до написання, змісту, структури, оформлення та захисту кваліфікаційної роботи. Методичні рекомендації укладено відповідно до «Положення про кваліфікаційну роботу здобувача вищої освіти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (нова редакція)» (ухвалено рішенням Вченої ради університету протокол № 4 від 28.11.2022 року). Рекомендовано для студентів вищих навчальних закладів відповідно до освітньо-професійних програм підготовки здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) денної та заочної форм навчання.Документ Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Педагогічні технології в біологічній освіті» для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana EduardivnaНавчальний курс «Педагогічні технології в біологічній освіті» спрямований на розв’язання проблеми готовності майбутнього вчителя/викладача до професійної діяльності на основі глибокого розуміння сучасних педагогічних технологій. Магістранти ознайомлюються із особливостями впровадження технологічного підходу в освіті, що забезпечує розвивальний характер навчання і виховання, а також усієї управлінської діяльності педагога. Методичні рекомендації забезпечують засвоєння студентами сучасних технологій освітнього процесу та їх використання у закладах загальної середньої та фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти. Методичні рекомендації містять програму дисципліни, список теоретичних питань, практичні завдання, ряд теоретично обґрунтованих рекомендацій до практичних занять з дисципліни, завдання для контролю та самоконтролю, що охоплюють основні теми даного курсу та дозволяють студентам глибоко засвоїти матеріал дисципліни. Практична спрямованість курсу сприяє встановленню зв’язку між теорією та практикою, створює ті природні умови, за яких здобувач освіти може створити траєкторію індивідуального професійного розвитку.Документ Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Інноваційні технології навчання біології та основ здоров’я» для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Географія)(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana EduardivnaДисципліна «Інноваційні технології навчання біології та основ здоров’я» спрямована на розв’язання проблеми формування професійної компетентності майбутнього вчителя/викладача на основі розуміння сутності сучасних педагогічних технологій та умінь їх впровадження у освітній процес. Методичні рекомендації забезпечують засвоєння студентами теоретичних основ інноваційних технологій навчання та їх використання у закладах загальної середньої та фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти під час викладання біології та основ здоров’я. Методичні рекомендації містять програму дисципліни, список теоретичних питань, практичні завдання, теоретично обґрунтовані рекомендації до практичних занять з дисципліни, завдання для контролю та самоконтролю. Описана автором структура занять визначає практичну значущість методичних рекомендацій та спрямована розвиток критичного мислення, самоконтролю, пізнавальної активності студентів.Документ Методичні рекомендації до проведення виробничої (педагогічної) практики у закладах загальної середньої, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna; Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia IvanivnaМетодичні рекомендації містять загальні положення про порядок організації та проходження виробничої (педагогічної) практики здобувачами вищої освіти освітнього рівня «Магістр», пояснення щодо мети, завдань, етапів, вимог, структури практики, оформлення звітної документації. Методичні рекомендації включають опис змісту педагогічної практики (організаційна, навчальна, позакласна, профорієнтаційна робота), специфіку її проходження в профільних класах та закладах фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти. У методичних рекомендаціях розкрито особливості науково-дослідної роботи магістрантів під час педагогічної практики, також обґрунтовано перелік обов’язків магістрантів, керівника та методиста. Авторами представлено зразки необхідних документів, критерії ефективності уроку біології та його аналізу, перелік джерел інформації.Документ Організація проєктної діяльності учнів на уроках біології у 7 класі(2021) Барко Зоя Олександрівна; Barko Zoia Oleksandrivna; Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana EduardivnaКваліфікаційна робота присвячена проблемі організації проєктної діяльності учнів на уроках біології у 7 класі. Простежено історичні етапи становлення уявлень щодо проектної діяльності та проаналізовано сучасні дослідження з даної проблеми. У роботі розкрито особливості та сутність методики організації проєктної діяльності учнів на уроках біології у 7 класі на основі розробленої теоретичної моделі, яка включає мотиваційно-цільовий, змістовий, процесуальний, результативний компоненти. Також обґрунтовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність методики. Результати експерименту свідчать про підвищення рівня мотивації та навчальних досягнень учнів.Документ Професійна готовність майбутніх учителів біології до організації проєктної діяльності учнів(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana EduardivnaУ статті розкрито проблему вдосконалення методичної та педагогічної підготовки фахівців, набуття майбутніми вчителями біології готовності до організації проектної діяльності учнів, умінь та досвіду формування компетентностей, активності, креативності. Мета статті полягаю в обґрунтуванні складових готовності майбутніх учителів біології до організації проектної діяльності учнів. У дослідженні використовуються теоретичні та емпіричні методи. Уточнено поняття «професійна готовність», визначено компоненти, рівні готовності та встановлено спрямованість методичної підготовки на підвищення професійної компетентності в процесі фахової підготовки майбутніх учителів біології.Документ Розвивальне освітнє середовище на уроках біології: ключові принципи та практичні підходи(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna; Соболева Оксана; Soboleva OksanaУ статті розглядається питання організації розвивального освітнього середовища на уроках біології. У дослідженні наголошується на тому, що сучасна освіта потребує впровадження нових підходів, що сприятимуть формуванню компетентностей, розвитку критичного мислення, здібностей, творчості та самостійності учнів. Обґрунтовано компоненти, ключові принципи та практичні підходи до створення розвивального освітнього середовища на уроках біології. Зазначається, що розвивальне освітнє середовище – це комплекс педагогічних умов, що сприяють не лише засвоєнню знань, а й розвитку вмінь, компетентностей та створюють можливості для самореалізації учнівДокумент Сучасні методи дослідження донорів на маркери гемотрансмісивних інфекцій(2021) Гацаєва Олена Іванівна; Hatsaieva Olena Ivanivna; Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana EduardivnaУ роботі проаналізовано найбільш небезпечні інфекції, що передаються гемотрансмісивним шляхом. Проведений аналіз частоти виявлення донорів, які знаходяться в періоді «серонегативного вікна» ВІЛ-інфекції, гепатиту С та В. Виявлена доцільність застосування методу ПЛР для обстеження донорів. Продемонстровано вплив вдосконалення лабораторних методів на якість роботи лабораторії. Доведена доцільність використання одночасно двох методів (ЕХЛА, ПЛР) під час скринінгу донорської крові. Зроблені висновки щодо необхідності оптимізації та автоматизації роботи клініко-діагностичної лабораторії та його позитивного впливу на якість лабораторних досліджень.Документ Формування пізнавальної компетентності учнів під час позакласної роботи з біології(2021) Цьома Дарія Валеріївна; Tsoma Dariia Valeriivna; Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana EduardivnaУ кваліфікаційній роботі проаналізовано сучасні наукові дослідження щодо формування пізнавальної компетентності учнів під час позакласної роботи з біології у сучасних закладах освіти. Автором виокремлено етапи, методи, засоби організації позакласної роботи з біології. Обґрунтовано методику проведення позакласної роботи біологічного та екологічного напрямів як засобу формування пізнавальної компетентності здобувачів освіти. У роботі розкрито педагогічні умови, що забезпечують її ефективність. Експериментально доведено ефективність методики, що позначилося на підвищенні показників пізнавальної компетентності учнів експериментальної групи.