Перегляд за Автор "Dehtiarova Nelia Valentynivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 36
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cloud-based Service GeoGebra and its Use in the Educational Process: the BYOD-approach(2019) Семеніхіна Олена Володимирівна; Друшляк Марина Григорівна; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Кондратюк Світлана Миколаївна; Дегтярьова Неля Валентинівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Drushliak Maryna Hryhorivna; Bondarenko Yuliia Anatoliivna; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Dehtiarova Nelia ValentynivnaThe authors propose one of the possible ways to solve the problem of insufficient number of computers in public educational institutions and limited access to computer classes in Ukraine. Such a way is the introduction of the BYOD-approach (Bring Your Own Device) in the learning process. The authors specify the content and correlation of the concepts of "information technologies", "computer technologies", "cloud technologies" to determine the type of service GeoGebra. The authors propose different ways of using the GeoGebra service. They are studied to prepare future math teachers for the use of modern information (digital) technologies in professional activities.Документ Features of the Use of Complex Tasks For Practical Work in the Process of Studying Computer Science in High School (Description of the Results of the Dissertation Experimental Part)(2014) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaВ данной работе анализируются результаты педагогического эксперимента по внедрению в процесс обучения методической системы формирования ИКТ компетентностей учащихся старших классов с помощью комплексных заданий. Представленные данные иллюстрируют качественные изменения в уровнях учебных достижений учащихся в результате внедрения указанной методической системы. С помощью статистического критерия χ2 подтверждается достоверность данных, полученных в ходе педагогического исследования. Педагогический эксперимент проводился на базе ряда общеобразовательных учебных заведений Украины (Сумская, Кировоградская, Черниговская области).Документ Formation of a Specific Level of Student’s Digital Competencies in the Study of Ecology(ФОП Цьома С. П., 2020) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia Valentynivna; Зимогляд Л. Г.; Zymohliad L. H.У роботі розглянуто реалізація компетентнісного підходу при навчанні студентів коледжів за спеціальністю «Фінанси». Важливою складовою професійних компетентностей фахівця є цифрові компетентності. Вільна робота з програмними засобами, сервісами глобальної мережі є одним з переваг конкурентоспроможного фахівця. Формування ґрунтовних знань та умінь у студента в галузі цифрових технологій, актуальних сьогодні, а також готовності самовдосконалюватися та навчатися протягом життя важлива задача роботи викладача. Розглянуто сервіси, що допоможуть викладачу активізувати студентів, спонукати їх на подальший розвиток власних здібностей та усвідомлене опанування цифрових технологій в рамках власної майбутньої професії.Документ Pedagogical Conditions of Conscious Learning of it by Teachers of a Professional School(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022-12) Трофімов Олександр Сергійович; Trofimov Oleksandr Serhiyovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaАктуальність: за весь час існування людства, соціальний та науково-технічний прогрес потребував удосконалення навчально-виховного процесу. В зв’язку з підвищенням інтелектуальних та емоційних навантажень на майбутніх спеціалістів вищої кваліфікації, проблема свідомого засвоєння навчального матеріалу учнями старших класів. Аналіз останніх досліджень і публікацій: Проблеми свідомого засвоєння навчального матеріалу учасниками освітнього процесу піднімаються у різних контекстах: 1. «The principle of consciousness», Judith A. Sedgeman, 2015, посилання: https://www.youtube.com/watch?v=sSzyiTeS_dU&t=2s 2. «Формування у молоді інформаційно-цифрової компетентності», що декларується у Концепції Нової української школи, 2017, посилання: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/09/razdel_1_Oglyad.pdf; 3. Подготовка учащихся к восприятию новых знаний. «Народное образование», № 11, 1972 г., 2 стр. Проведений аналіз засвідчує наявність спроб науковців вирішити проблему в різних контекстах, проте вона залишається й досі актуальною.Документ Активізація учнів 5–9 класів на уроках інформатики при використанні візуальних (наочних) матеріалів(2021) Мухамметніязов Абдижепбар; Mukhammetniiazov Abdyzhepbar; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaАктивізація учня відбувається за умов, створених вчителем, підтримки дитини. Це шлях від емоційної задоволеності: урізноманітнення методів, форм, засобів навчання до усвідомленої задоволеності: допомоги у становленні мотивації учня. В той же час постає проблема оновлення засобів та методів навчання. Зі зміною поколінь відбувається зміна пріоритетних форм сприйняття. Так, у великій кількості досліджень заявлено, що покоління сьогоднішніх учнів переважно – візуали. Це обґрунтовується великою кількістю використовуваних цифрових технологій, великою кількістю годин, проведених дитиною за екраном смартфона чи планшету. Тому актуальною проблемою на даний час є підвищення активізації учнів при застосуванні саме візуальних матеріалів. У першому розділі «Теоретичні основи дослідження» проаналізовано: 1) поняття активізації пізнавальної діяльності учнів 2) візуальні наочні матеріали та особливості їх сприйняття 3) вікові особливості учнів 5-9 класів в аспекті досліджуваної теми У другому розділі «Використання візуальних матеріалів з метою активізації учнів на уроках інформатики» розроблено авторські візуальні наочні матеріали для застосування на уроках інформатики.Документ Вивчення геосервісів та GPS навігації в позаурочній роботі з інформатики(2021-12) Чеснов Артем Дмитрович; Chesnov Artem Dmytrovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaПоняття сервісу та ресурсу глобальної мережі відрізняється тим, що ресурс розуміється як джерело, засіб, за допомогою якого виконується певна робота, а сервіс – це послуга, яка орієнтована на певний контент та цільову аудиторію. Іншими словами сервіс також забезпечується ресурсами. Не тільки молодь, але й майже усі сучасні покоління вже використовують геосервіси у побуті. Як зазначає Остапенко М.В.: 1. Геосервіси - прості й зручні у використанні ресурси, які також поступово входять до сфери освіти. 2. Картографічні геосервіси надають можливість знаходити потрібну адресу, прокладати маршрути та орієнтуватися у просторі. 3. Метеосервіси використовуються майже кожною дорослою людиною, застосовуються для отримання відомостей про погоду та інші особливості. 4. Картографічні дані, онлайн перегляд поверхні Землі, топографічні відомості. При цьому окремо навчання учнів використанню на даний час не передбачено програмою шкільного курсу інформатики.Документ Вивчення редакторів растрової графіки на гурткових заняттях з інформатики(2021-12) Лантух Іван Миколайович; Lantukh Ivan Mykolaiovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaКваліфікаційне дослідження присвячене дослідженню педагогічного потенціалу використання хмарних сховищ даних для удосконалення освітнього процесу в системі середньої освіти. У першому розділі «Гурткові заняття в системі позаурочної роботи ЗЗСО» на основі аналізу науково-педагогічних джерел охарактеризовано зміст, особливості та вимоги до організації гурткових занять, уточнено особливості організації гурткових занять з інформатики. У другому розділі «Растрова графіка та особливості її вивчення на гурткових заняттях з інформатики» охарактеризовано особливості комп’ютерної графіки як сучасного напряму в інформатиці, подано аналіз редакторів растрової графіки, описано особливості опанування растрової графіки та редакторів растрової графіки за шкільною програмою з інформатики, а також подано авторські матеріали щодо планування роботи гуртка з вивчення растрової графіки та редакторів растрової графіки. Наведено приклад одного із занять. Практичне значення одержаних результатів полягає у систематизуванні теоретичних матеріалів за темою роботи, що дає змогу їх подальшого використання у наступних педагогічних дослідженнях.Документ Використання комплексних завдань в процесі навчання інформатики в старших класах загальноосвітньої школи(2013) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaВ статті проведений аналіз досліджень щодо використання комплексних робіт з інформатики. Визначені типи комплексних робіт, що використовуються у сучасних дослідників. Проаналізована сутність поняття "комплексні завдання". Наведена характеристика розробок декількох останніх років комплексних завдань з інформатики. Розроблена робота з використанням комплексних завдань.Документ Використання сервісів глобальної мережі з метою активізації учнів старших класів(2020) Фесько Аліна Сергіївна; Fesko Alina Serhiivna; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaПредставлена кваліфікаційна робота присвячена розробці, обґрунтуванню та перевірці моделі використання сервісів глобальної мережі для активізації учнів. Аналіз теоретичних джерел дозволив зробити висновки про те, що наразі, активність розуміється як психічна властивість, риса характеру людини, що виражається в посиленій діяльності людини. В рамках дослідження було встановлено наступні рівні пізнавальної активності: репродуктивна та творча.Документ Використання хмарного сервісу OneNote в освітньому процесі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Велитченко Владислав; Дегтярьова Неля Валентинівна; Шамоня Володимир Григорович; Velytchenko Vladyslav; Dehtiarova Nelia Valentynivna; Shamonia Volodymyr HryhorovychУ статті розкриваються особливості використання хмарного сервісу ONENOTE в освітньому процесі. Показано, що переваги використання хмарних сховищ даних стають вагомішими в умовах вибору ЗЗСО нових підходів до організації навчання. Здійснено аналіз та систематизацію вітчизняного наукового і практичного досвіду дав можливість визначити наступне: вимоги педагогічної та учнівської спільноти до освітнього середовища ЗЗСО постійно зростають, що зумовлено інтенсивним розвитком й активним використанням ІКТ як у закладах освіти для вирішення освітніх проблем, так і за його межами. Установлено, що розвиток мережі Інтернет, перехід загальної середньої освіти до використання різноманітних сервісів сприяє швидкому впровадженню хмарних сервісів для вдосконалення організаційної та навчально-виховної діяльності суб’єктів навчання, що в подальшому може привести до вдосконалення системи загальної середньої освіти. Охарактеризовано цифрові технології як основу для формування інноваційного освітнього середовища загальної середньої школи; розкрито специфіку поняття хмарні сховища даних в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти та представлено аналіз досвіду використання хмарних сховищ даних у системі середньої освіти України. Наведені спеціальні навчальні завдання з інформатики, які дозволять сформувати в учнів уміння здійснювати навчальну діяльність засобами хмарних технологій у процесі навчання не лише інформатики, але й інших дисциплін, а також розглянуто використання хмарного сервісу OneNote в освітньому процесі.Документ Впровадження елементів дистанційного навчання для магістрів педагогічних спеціальностей(2017-05) Шамшина Наталія Володимирівна; Shamshyna Nataliia Volodymyrivna; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia Valentynivna; Петренко Сергій Іванович; Petrenko Serhii Ivanovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha MykolaivnaОписано досвід впровадження елементів дистанційного навчання для магістрів педагогічних спеціальностей. Відмічена зручність, доцільність та сучасність впровадження елементів дистанційного навчання, що має позитивний вплив на якість та ефективність засвоєння курсу.Документ До питання застосування есе з метою розвитку комунікативності майбутнього учителя інформатики(ФОП Цьома С. П., 2017) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaУ роботі обґрунтовано актуальність застосування есе як одного з методів формування комунікативної компетентності учителя інформатики. Оскільки інформаційні технології у учнів викликають зацікавлення, то від уміння спілкування учителя з учнями в позаурочний час залежить його авторитет. Наведено приклади тем для есе. Описано результати та загальне враження магістрантів при виконанні вказаних завдань. Автор зауважує про необхідність виховання у учнів відповідальності за власні вчинки, правильного сприймання впливу соціальних мереж, небезпеки залежності від думки інших учасників.Документ Досвід інтегрування масових відкритих онлайн курсіву формальну освіту(2024) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia Valentynivna; Петренко Людмила Вікторівна; Petrenko Liudmyla Viktorivna; Жмуд Оксана Василівна; Zhmud Oksana Vasylivna; Макарова Вікторія Вікторівна; Makarova Viktoriia ViktorivnaФормулювання проблеми. Невідповідність змісту освіти сучасним вимогам до здобувачів, постійне скорочення годин у формальній освіті, в окремих випадках неактуалізований матеріал, втрата популярності та авторитету закладів формальної освіти є тими суперечностями, що актуалізуютьнеформальну освіту. Масові відкриті онлайн курси (далі МВОК) стають усе більш затребуваними, оскільки надають можливість швидко набути необхідні знання та навички, обирати різні курси на різних платформах, обирати тьюторів і темп навчання. Дане дослідження було спрямовано саме на особливості інтегрування неформальної освіти у формальну. Метою даної роботи стало теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність інтегрування МВОК у формальну освіту для майбутніх учителів інформатики.Матеріали і методи. При роботі над проблемою дослідження були використані теоретичні методи: аналіз наукових джерел щодо стану розробленості проблеми дослідження, узагальнення власного досвіду, вивчення методичних матеріалів та нормативних джерел. Здійснювалося і експериментальне дослідження, а саме: анкетування, педагогічний експеримент та статистичне опрацювання його результатів, дослідження рефлексивного сприйняття результатів учасниками експерименту. Результати. Дана робота є продовженням дослідження, що було розпочато у 2021 році і окремі результатиоприлюднені раніше. Дослідження було розпочато з анкетування. В роботі оприлюднено окремі результати 2023 року, а також проаналізовано і зміни, що відбулися у порівнянні з аналогічним опитуванням респондентів у 2021-початку 2022 років. Наступним кроком стало вхідне діагностування -контрольний зріз знань з дисципліни «Цифрові технології», «Інформаційно-комунікаційні технології», «Інформатика» (в залежності від освітньої програми). В статті наведено опрацьовані результати даного дослідження. Отримані результати показали, що збільшення кількості студентів експериментальної групи, які пройшли високий і достатній рівень, та зменшення їх кількості на середньому та низькому рівнях свідчать про ефективність інтегрування неформальної освіти у формальну. Такі зміни були більш очевидними для експериментальної групи. Вважаємо, що експериментальне підтвердження ефективності інтеграції неформальної освіти, а саме МВОК, у формальну відбулося. Висновки. Протягом 2х років ставлення до масових відкритих онлайн курсів змінилося: кількість респондентів, які повністю долучаються до неформальної освіти, зросла; зросла і кількість респондентів, які використовують українські платформи EdEra. Prometheus, Дія, зросла; проблема доступу до курсів у містах та селищах, де не відбуваються воєнні дії, не є суттєвою. Це було підкріплено і рефлексією самих здобувачів. Вони відмітили позитивні зміни у власних знаннях та навичках. Були узагальнені рекомендації щодо інтеграції МВОК у формальну освіту. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у розробці курсів з розміщенням їх на конкретних платформах з метою підтримки формальної освіти спеціальності Середня освіта (Інформатика).Документ Доцільність поєднання різних форм контролю знань на уроках інформатики в старших класах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaУ статті зроблено спробу довести необхідність поєднання різних форм контролю знань для підвищення якості навчально-пізнавально'і діяльності учнів при навчанні інформатики в старших класах. Пропонується використання комплексних завдань, що дозволять об'єктивно оцінити знання, вміння та навички учня, а також дозволить вчителю вчасно коригувати методи навчання.Документ Застосування есе з метою розвитку комунікативної компетентності майбутніх учителів інформатики(2017) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaУ статті розглянуто місце комунікативних компетентностей у системі компетентностей особи. Акцентовано увагу на необхідність формування навичок спілкування у учнів з огляду на переважно практичну їх роботу на уроках інформатики. Наголошується на формування комунікативних компетентностей учителя інформатики як особи, що працює з різними учасниками навчального процесу. Обґрунтовано використання есе на заняттях з метою формування окремих компонентів комунікативних компетентностей студентів. Наведено приклади тем для створення есе. Проаналізовано позитивні моменти та помилки, що були виявлені при застосуванні такої форми роботи на заняттях з лабораторного практикуму з інформатики. Розглянуто вимоги та види есе, що доцільно застосовувати на заняттях з майбутніми учителями інформатики. Відмічено, що доцільно на основі створених есе на певну проблему спонукати студентів до дискусії, де формуються такі якості особи, як толерантність, лояльність, критичність, уміння сприймати критику, уміння вести дискусію тощо.Документ Лабораторний практикум як форма організації навчальної діяльності учнів 7 класів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia Valentynivna; Макарова Вікторія; Makarova ViktoriiaОновлення змісту освіти з інформатики, новий погляд на різні методи навчання, форми організації навчання учнів з різних дисциплін є насьогодні актуальним напрямом дослідження. У роботі розглянуто поняття лабораторного практикуму як форми організації навчальної діяльності учнів. Лабораторний практикум і раніше застосовувався у школах, проте з часом повільно «перемістився» у вищі заклади освіти. Така форма роботи має право на існування у школах наприкінці навчального року. Саме в той час, коли переважно всі семестрові роботи виконано, учням важливо мати мотивацію та зацікавленість до роботи, до якої вони залучені. Така робота надає можливість вчителю утримати увагу та мотивацію учня на уроці. Оскільки це підсумкова робота, то завдання пропонуються компететнінсні. Вони надають змогу перевірити готовність та здатність учня застосовувати власні уміння, навички та знання для розв’язування конкретних життєвих задач. У роботі обґрунтовується доцільність впровадження лабораторного практикуму, описано вимоги до організації його проведення, а також наведено конкретні завдання. У статті відмічається, що лабораторний практикум не є обов’язковою формою роботи учнів, проте це ефективне рішення при необхідності повторення, узагальнення знань та умінь за певний період навчання. Така форма організації навчальної діяльності учнів передбачає участь в організації самої роботи як учителя, так і учня. Авторами було розроблено завдання для проведення протягом 4-х днів практикуму. Завдання до лабораторного практикуму мають відповідати навчальній програмі відповідного класу. У роботі пропонується завдання для учнів 7 класу, які включають опанування тем «Робота з текстовими та числовими даними», «Робота з електронною поштою», «Моделювання», «Алгоритмізація та програмування». Також у статті відмічається, що при сьогоднішній тенденції змін навчальних програм шкільного курсу інформатики, запропоновані завдання є актуальними і доцільними і при навчанні і за програмою 2016 року (зі змінами у 2017 році).Документ Методичні особливості гурткової роботи з учнями 9 класів при вивчені інформатики(2021) Нуріддінов Сердар; Nuriddinov Serdar; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaКваліфікаційне дослідження присвячене розгляду проблеми правильної організації гурткової роботи. В роботі здійснено аналіз теоретично-понятійного апарату понять гурткова робота та позаурочна діяльність; аналіз наявних навчальних програм та підручників для визначення теми гурткової роботи; запропонувано змістове наповнення гуртка та окреслено використання методів, засобів та форм організації навчання гуртка. Робота гуртка потрібна для творчої роботи школяра. Учні в гуртках можуть зрозуміти подобається їм така робота чи ні. Вони набувають новий досвід, вчаться працювати у команді. Гурткова робота формує важливі на сьогодні соціальні навички. Кожна дитина має свої особливі здібності. Гуртки допомагаю їх знайти та розвиватиДокумент Методичні особливості навчання мови програмування python учнів 5–7 класів(2021) Шумейко Володимир Юрійович; Shumeiko Volodymyr Yuriiovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaПід час написання кваліфікаційної роботи, я готовий затвердити, що в даний час програмування стає широко поширеним, а мови програмування — простими і зручними у використанні. Потреба в людях, які добре знають Python буде тільки зростати, отже ми вважаємо, що Python може стати першою мовою в області вивчення програмування в середній школі. В результаті можна відзначити, що не тільки немає необхідності відмовлятися від ідеї вивчення високорівневих мов програмування в школі, а навпаки, вивчення Python, при правильному підході і обліку методичних особливостей, відкриє перед учнем нові горизонти і можливості, так як сучасні мови програмування, вдосконалюючись, стають все більш універсальними, гнучкими і простими, зручними для сприйняття і налагодження.Документ Методичні особливості навчання програмуванню учнів 8 класу(2021) Нищета Микола Петрович; Nyshcheta Mykola Petrovych; Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaУ кваліфікаційній роботі було досліджено методичні особливості навчання програмуванню, завдяки яким вчителям вдається доступно для учнів викладати дану тему. Проаналізувавши існуючі методи навчання програмуванню, ми прийшли до того, що головним фактором ефективності засвоювання учнями знань з програмування є регулярна практика учнів безпосередньо в середовищі програмування. Також, в процесі порівняння мов програмування Pascal та Python ми дійшли до висновку, що доцільно використовувати Python в процесі навчання програмуванню.Документ Методичні особливості навчання студентів розмітки блоків при вивченні таблиць каскадних стилів(2017) Дегтярьова Неля Валентинівна; Dehtiarova Nelia ValentynivnaСтаття присвячена вивченню методичних особливостей навчання студентів мові гіпертекстової розмітки, таблиць каскадних стилів на прикладі опису блоків. Обґрунтовано актуальність вивчення мови гіпертекстової розмітки попри велике заповнення простору глобальної мережі системами управління контентом. Акцентується увага на веб-компетентностях як на одній зі складових інформатичних компетентностей майбутнього учителя інформатики. У роботі пропонується розглянути поступове опанування навичками роботи з блоком як одним з елементів логічної структури веб-сторінки, в контексті чого також описано сучасний підхід до логічного розбиття вебсторінки. Представлено використання методу репродуктивної діяльності та методу аналогій як необхідних методів при первинному закріпленні знань. Наведено приклад частини практичної роботи. З метою зацікавленості та реалізації творчого підходу наведено приклади оформлення рухомого тексту на веб-сторінках. В статті використовуються електронні ресурси, в яких розташовано колекції зразків оформлення різних елементів.