Перегляд за Автор "Chystiakova Iryna Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 44
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ European Teacher Education Area: the Transformation of Teacher education Practices in Europe(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Козлов Дмитро Олександрович; Kozlov Dmytro Oleksandrovych; Козлова Олена Григорівна; Kozlova Olena Hryhorivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ статті досліджено особливості трансформації педагогічної освіти в контексті створення Європейського простору педагогічної освіти (ЕТЕА). У статті на основі контент-аналізу європейської педагогічної освіти визначено механізми, процеси та ключові агенти, які взаємно підсилюють один одного для формування процесу європеїзації в освіті вчителів. Для аналітичних цілей означені механізми, процеси та ключові агенти було згруповано відповідно до їх функцій у такі основні категорії: 1) координація політики; 2) міжгалузеві інструменти; 3) управління на основі фактів; 4) Болонський процес; 5) освітні програми; 6) стейкхолдери. Доведено, що з точки зору європеїзації, поява ЕТЕА є результатом «кругового підходу», який поєднує вертикальні та горизонтальні процедури трансформації політики. Визначено майбутні тенденції політики реформування освіти ЄС: 1) зростання ролі ЄС в освітній політиці, включаючи політику щодо педагогічної освіти, а також збільшення його здатності впливати на розвиток освіти держав- членів ЄС; 2) постійна можливість інших галузей впливати на розвиток освіти. Констатовано, що європеїзація галузі може або посилити існуючу напруженість, або функціонувати як засіб від історично вкорінених протиріч. Для того, щоб уможливити появу нових інноваційних рішень, процес європеїзації повинен дати можливість системам педагогічної освіти визначити власні організаційні моделі, ураховуючи, що різні країни можуть перебувати на різних стадіях формулювання та впровадження освітньої педагогічної політики.Документ Foreign Experience in Introducing Master’s Training Programs for Future Managers of General Secondary Education Institutions(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Козлов Дмитро Олександрович; Kozlov Dmytro Oleksandrovych; Козлова Олена Григорівна; Kozlova Olena Hryhorivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaНа основі аналізу магістерських програм закладів вищої освіти зарубіжних країн (Великої Британії, США та Китаю), відібраних авторами на підставі критерію розвитку інноваційної культури майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти, констатовано, що окреслені програми спрямовані на формування в майбутніх освітніх лідерів різних рівнів інноваційних навичок, що дозволяють швидко реагувати на зміни, які відбуваються в суспільстві в цілому й закладі освіти зокрема, ухвалювати рішення в нестандартних ситуаціях, задовольняти різноманітні потреби учасників освітнього процесу на засадах рівності та справедливості, що потребує високого рівня інноваційної культури. Незважаючи на різницю в обсязі навчальних годин, усі магістерські програми приділяють значну увагу виробничій практиці магістрантів та науково-дослідницькій роботі (у випадку наукової магістратури). Показано, що пропозиція програм магістерської підготовки керівників закладів загальної середньої освіти у світі є досить широкою. Висвітлено магістерські програми закладів вищої освіти зарубіжних країн (США, Великої Британії та Китаю), відібраних на підставі критерію розвитку ІК майбутнього керівника ЗЗСО. Зокрема, розвиток ІК майбутнього керівника ЗЗСО здійснюється в межах магістерських програм з освітнього лідерства (Університет Південної Флориди Сарасота-Манаті (США); Міжнародний університет Марконі (США); Нью-Йоркський університет (США); Університет Джорджа Вашингтона (США); Університетський коледж Лондона (Велика Британія)) тощо. Доведено, що магістерські програми означених закладів вищої освіти спрямовані на формування в майбутніх освітніх лідерів різних рівнів інноваційних навичок, які дозволяють швидко реагувати на зміни, що відбуваються в суспільстві в цілому й закладі освіти зокрема, приймати рішення в нестандартних ситуаціях, задовольняти різноманітні потреби учасників освітнього процесу на засадах рівності та справедливості, що потребує високого рівня інноваційної культури.Документ Genesis of International Volunteer Movement(2015) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaСтаття присвячена розгляду генези міжнародного волонтерського руху. Автор виокремлює чотири етапи розвитку міжнародного волонтерства: 1) 1750–1913 рр. (становлення) – залучення представників середнього та вищого класів західноєвропейського суспільства до соціальної роботи для боротьби з бідністю; 2) 1914–1971 рр. (інституалізації) – розширення державних структур, які в повному обсязі надавали соціальні послуги, здійснення перших масштабних волонтерських проектів; 3) 1972–1991 рр. (інтеграції) – початок системного створення інфраструктури, яка підтримує волонтерську діяльність; 4) 1991 р. – сьогодення (глобалізації) – волонтерський рух як дуже важливий елемент розвитку демократії, за допомогою якого громадяни беруть на себе відповідальність за громадськість.Документ Ways of the Pianists-Performers Training Improvement in Art Institutions of Higher Education of China(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Ван Боюань; Van BoiuanBased on the analysis of the existing problems, the article highlights the ways of improving the pianists-performers training in art institutions of higher education in China. The main recommendations that will help improve the quality of pianists-performers training in art institutions of higher education, include: increasing the level of music-theoretical knowledge, historical thinking and auditory experience of European music perception by students; improving the mechanism of performance mastering of the sound space by musicians; forming students’ ideas about musical drama; guiding students’ independent work through special tasks aimed at expanding the artistic worldview, the general thesaurus; developing and creating a specialized resource on the Internet to promote advanced methods of training pianists.Документ Ways of Vocalists’ Professional Training Improvement in the System of Higher Music Education of China(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Чжан Лянхун; Chzhan LiankhunThe article identifies the ways to improve the system of vocal training in higher music education institutions of China. The problems of professional vocal education in China are identified and characterized. The ways of solving the mentioned problems in the context of professional training of vocalists in the system of higher music education of China are offered: 1) to optimize professional vocal education management; 2) to create a national model of professional vocal education; 3) to optimally correlate quality and quantity in the process of vocalists’ professional training; 4) to overcome isolation; 5) to train highly qualified teaching staff for institutions of higher music education; 6) to modernize the content of education in the process of professional training of vocal art specialists in the system of higher music education; 7) to intensify development and implementation of the methods of teaching vocalists, which would correspond to the new theoretical and methodological foundations of vocalists’ professional training; 8) to develop a new working mechanism for graduates employment; 9) to limit the commercialization of education; 10) to develop a new educational model that takes into account the world experience of vocal training; 11) to systematically increase the level of pedagogical, scientific and performing personnel.Документ Академічна мобільність як складова професійної підготовки здобувачів вищої мистецької освіти: теоретико‐методичний аспект(2023) Акалович Марина; Akalovych Maryna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ статті висвітлено теоретико‐методичний аспект академічної мобільності як складової професійної підготовки здобувачів вищої мистецької освіти. Окреслено види музичної діяльності, що реалізуються в проєктах академічної мобільності здобувачів вищої музичної освіти, а саме: говоріння,слухання, навчання, викладання, відвідування, обмін, практика, створення,імпровізація, виконання, рефлексія. Як теоретико‐методичне підґрунтя академічної мобільності здобувачів вищої мистецької освіти схарактеризовано модель «мережі мистецької практики» Кетлін Коссенс, що дозволяє глибше усвідомити різноманітні способи інтеркультурного музикування та їхній вплив на музичні практики й ідентичність здобувачів вищої музичної освіти,залучених до програм академічної мобільності.Документ Актуальні аспекти співробітництва у сфері професійної освіти та навчання в європейському союзі(2023) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ дослідженні,присвяченому з᾿ясуванню актуальних аспектів співробітництва у сфері професійної освіти та навчання (ПОН) в Європейському Союзі, здійснено термінологічний аналіз ключових понять теми;схарактеризовано чинники, що зумовлюють актуальність співробітництва країн ЄС у сфері ПО та політичні регулятиви розвитку європейської системи ПОН, які слугують інструментами м’якої політики ЄС; окреслено організаційні засади співробітництва в ЄС у сфері ПОН, побудованого на основі рівноправної участі всіх зацікавлених сторін. Виявлено актуальні тенденції (змістові, організаційні,управлінські аспекти) та перспективи подальшого розвитку європейської інтеграції у досліджуваній сфері на наступне десятиліття (до 2030 року).Документ Виховна робота в закладах позашкільної освіти STEM спрямування(2020) Бойченко Віталій Віталійович; Boichenko Vitalii Vitaliiovych; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ магістерській роботі з’ясовано теоретичні, змістово-процесуальні та методичні засади виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування; висвітлено сутність STEM-освіти й виховний потенціал закладів позашкільної освіти STEM спрямування; розкрито нормативне забезпечення виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування; окреслено змістово-процесуальні й методичні засади виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування; розроблено і схарактеризовано модель організації виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування.Документ Виховна робота з обдарованою учнівською молоддю з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти США(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ статті схарактеризовано напрями та форми виховної роботи з обдарованою учнівською молоддю з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти США. Подано характеристики обдарованих дітей та молоді з обмеженими можливостями, на позначення яких в англомовній літературі використовується термін «двічі виняткові учні». Окреслено вимоги до навчального середовища, сприятливого для розкриття потенціалу двічі виняткових учнів.Документ Вплив музичного мистецтва на формування пізнавальної компетентності молодших школярів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Тарапата-Більченко Лідія Григорівна; Tarapata-Bilchenko Lidiia Hryhorivna; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Завгородній Денис Сергійович; Zavhorodnii Denys SerhiiovychУ статті з’ясовано вплив музичного мистецтва на формування пізнавальної компетентності молодших школярів. Автором доведено, що музичне мистецтво впливає на формування пізнавальної компетентності молодших школярів у різних аспектах, як‐от: розвиток слухового сприйняття (музика допомагає розвивати в дітей увагу, концентрацію та зосередженість); покращення мовлення та комунікаційних навичок (музичні заняття сприяють розвиткові мовлення, оскільки вони включають спів,речитатив, прослуховування й обговорення музичних творів); стимулювання творчості та уяви (музичне мистецтво сприяє розвиткові творчих здібностей дітей); підвищення когнітивних навичок (музика може покращити пам’ять, увагу, логічне мислення й аналітичні здібності в дітей); сприяння емоційному розвиткові (музика має сильний емоційний вплив на дітей).Документ Змістові та процесуальні засади діяльності інноваційних шкільних мереж Великої Британії та України(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ статті з'ясовано змістові та процесуальні засади діяльності інноваційних шкільних мереж Великої Британії, визначено напрями діяльності найбільш відомих сучасних британських ІШМ, окреслено підходи до розвитку мережевої взаємодії та моделі лідерства в розвитку мереж, здійснено порівняльний аналіз змістових та процесуальнихзасад діяльності ІШМ ВеликоїБританіїта України.Документ Концептуальні засади застосування мережевих технологій в освітніх інноваційних процесах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ статті розглянуто проблему застосування мережевих технологій в освітніх інноваційних процесах. Подано основні концептуальні засади розвитку мережевих технологій. Проаналізовано основні принципи мережевих технологій, визначено підходи до розуміння сутності цього поняття.Документ Корекційна робота з дітьми з інвалідністю в умовах реабілітаційного центру: досвід Німеччини(2023) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Рибалко Петро Федорович ; Rybalko Petro Fedorovych; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaУ статті висвітлено змістово‐процесуальні засади корекційної роботи з дітьми з інвалідністю в Німеччини на прикладі Мюнхенського реабілітаційного центру. Виявлено, що діяльність аналізованого в статті реабілітаційного центру спрямована на корекційну допомогу й усебічну підтримку дітей та молоді з інвалідністю, а також їхніх сімей/піклувальників. З’ясовано, що основними напрямами такої допомоги є надання якісних освітніх послуг у системі безперервної освіти (дошкільна, початкова, середня, професійно‐технічна), що спрямована на підготовку молодої людини з інвалідністю до самостійного життя в суспільстві й успішного працевлаштування; надання корекційно‐реабілітаційних послуг та психологічної підтримкиДокумент Критерії, показники та рівні сформованості світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Ян Цзінвень; Yan TszinvenУ статті авторами визначено критерії, показники та рівні сформованості світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва. Доведено, що світоглядна культура не має єдиного універсального критерію. Визначено рівень сформованості світоглядної культуриучнів основної школи відповідно до пізнавально‐знаннєвого, емотивно‐ мотиваційного, операційно‐діяльнісного та оцінно‐рефлексивного критеріїв, які, у свою чергу, відповідають інтелектуальному, емоційно‐вольовому, практико‐дієвому та рефлексивному компонентам. З метою визначення рівнясформованості світоглядної культури учнів основної школи відповідно до критеріїв визначено показники. Виокремлено три рівні сформованості світоглядної культури учнів основної школи: репродуктивний (низький), репродуктивно‐творчий (середній), творчо‐конструктивний (високий).Документ Курсова робота з педагогіки: методичні основи організації дослідження та орієнтовна тематика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику викладено основні етапи роботи над курсовим дослідженням, вимоги до оформлення та захисту. Матеріали допоможуть студентові вибрати актуальну тему курсової роботи відповідно до особливостей майбутньої педагогічної діяльності, наукових інтересів та індивідуальних можливостей. Для студентів та викладачів педагогічних закладів вищої освіти.Документ Методичне забезпечення формування музично‐ пізнавальної компетентності молодших школярів під час співацького навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Завгородній Денис Сергійович; Zavhorodnii Denys SerhiiovychСтаття присвячена проблемі розробки й характеристики методичного забезпечення формування музично‐пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі співацького навчання. Окреслено сутність поняття «методичне забезпечення» як сукупність принципів, педагогічних умов, методів і форм навчання, які сприяють якісному перебігу освітнього процесу. Розглянуто провідні принципи формування їх музично‐пізнавальної компетентності, а саме: принцип єдності виховного, розвивального та освітнього напрямів педагогічного впливу; принцип застосування здоров’язбережувальних технологій; принцип стимуляції музично‐ігрової та творчої активності молодших школярів; принцип органічного поєднання індивідуальних і колективних форм організації освітнього процесу; принцип зв’язку змісту занять із життям; принцип репертуарно‐стильової оптимізації. Визначено найбільш ефективні методи (роз’яснювально‐спонукального характеру; систематизації й оприлюднення музичного матеріалу; комплексної спрямованості на формування музично‐пізнавальної компетентності, розвиток музичних здібностей та узагальнених музичних уявлень в молодших школярів; практичні методи; метод проблемного викладу; спеціальні методи; аудіального розвитку. Доведено пріоритетне значення міжпредметних зв’язків у процесі формування музично‐пізнавальної компетентності молодших школярів. Констатовано, що виключно сприятливі умови для формування музично‐пізнавальної компетентності молодших школярів створює позаурочна діяльність. Аргументовано доцільність і ефективність використання нетрадиційних форм уроку з метою формування музично‐пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі співацького навчання.Документ Методологічні підходи до вищої військової освіти Польщі та України(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Драга Інна; Draha InnaУ статті авторами визначено методологічні підходи до вищої військової освіти Польщі (компетентнісний; мультидисциплінарний; міждисциплінарний; практико-орієнтований; особистісно-орієнтований; праксеологічний; консолідацшний; комунікативний) та України (компетентнісний, аксіологічнии, логістичний, особистісно-орієнтований, інтегрований, комунікативний, культурологічний). На основі аналізу наукової літератури та вивчення особливостей організації вищої військової освіти Польщі та України на офіційних сайтах відповідних закладів вищої освіти доведено наявність взаємозв'язку різних підходів загальнонаукової та конкретно-наукової методології, на основі яких здійснюється підготовка студентів у військових ЗВО Польщі та України. У результаті порівняння методологічних підходів до вищої військової освіти Польщі та України з'ясовано, що в обох країнах набір методологічних підходів є рівнозначним. Виявлено спільні методологічні підходи (компетентнісний, особистісно-орієнтований та комунікативний). Доведено, що така ситуація зумовлена національними особливостями систем вищої військової освіти обох країн, а також рівнем їх розвитку та традиціями підготовки майбутніх військовослужбовців.Документ Механізми розвитку інклюзивної освіти в зарубіжних країнах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ статті схарактеризовано механізми розвитку інклюзивної освіти в зарубіжних країнах: посилення уваги до формування й розвитку інклюзивної культури школи; планування та впровадження перспективного плану розвитку інклюзивної школи; розробка і використання в освітньому процесі індивідуальної програми розвитку кожної дитини; проектування й реалізація безперервної системи організації внутрішньої співпраці між усіма педагогами, батьками, дітьми, фахівцями міждисциплінарних галузей знань; використання варіативних програм навчання й виховання; підвищення якості зовнішньої співпраці між школами, громадськими організаціями, соціальними інститутами та місцевими органами освіти.Документ Наскрізна педагогічна практика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику подані програми навчальних і виробничих практик студентів педагогічних університетів освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр», «аспірант» галузі знань 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями), розроблені викладацьким колективом кафедри педагогіки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Визначені цілі й завдання практики, її особливості на кожному з етапів; подані характеристики вікових особливостей дітей відповідних вікових груп, представленні методики педагогічного діагностування, рекомендації щодо організації ефективної навчальної та позанавчальної роботи, що відповідають завданням сучасної освіти в контексті Концепції нової української школи. Призначено для студентів та викладачів педагогічних університетів, працівників освіти.Документ Організаційно-педагогічні засади діяльності інноваційних шкільних мереж Великої Британії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaДисертацію присвячено з’ясуванню організаційно-педагогічних засад діяльності інноваційних шкільних мереж Великої Британії та окресленню можливостей використання прогресивного досвіду британської системи загальної середньої освіти в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. Здійснено аналіз стану розроблення досліджуваної проблеми у вітчизняній педагогічній інноватиці та педагогічній компаративістиці. Визначено й окреслено філософський, освітньо-політичний, управлінський, змістовий, процесуально-технологічний і професійно-педагогічний аспекти розгляду інноваційної діяльності в системі середньої освіти. Схарактеризовано понятійно-термінологічний апарат дослідження («інноваційна шкільна мережа», «організаційно-педагогічні засади діяльності інноваційних шкільних мереж») та виокремлено етапи розвитку інноваційних шкільних мереж у Великій Британії. Обґрунтовано засади діяльності ІШМ: нормативні (законодавчі акти та урядові програми, у яких унормовано провідні аспекти діяльності інноваційних шкільних мереж), змістові (напрями діяльності найбільш відомих сучасних британських ІШМ) та процесуальні (підходи до розвитку мережевої взаємодії та моделі лідерства у розвитку мереж). Вивчeно змістові і процесуальні засади діяльності інноваційних шкільних мереж в Українi та визначено можливості творчого викoриcтання британського прогресивного дocвiду в умoваx модернізації сучасної шкільної освіти України.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »