Перегляд за Автор "Cherednichenko Serhii Viktorovych"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання засобів одноборств в загальноосвітніх спеціальних школах-інтернатах для дітей з вадами слуху(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Зубко Юлія Юріївна; Zubko Yuliia Yuriivna; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii ViktorovychПротягом останніх років в умовах нестабільної політичної, економічної, соціально-гуманітарної ситуації у країні, за результатами досліджень всесвітньої організації здоров’я (ВООЗ) приблизно 4% дітей з різними захворюваннями органів слуху, в той час як загальна кількість людей (дорослого населення з деривацією слуху налічується близько 360 чоловік. Саме тому, розробка змісту додаткових секційних занять в умовах шкіл-інтернатів для дітей з вадами слуху, а також включення таких дітей у загальне навчання спільно з їх однолітками, які не мають проблем зі здоров’ям забезпечить розвиток їх фізичних здібностей і сприятиме корекції здоров’я є актуальним питанням, яке необхідно вирішувати за допомогою засобів фізичної культури і спорту. В роботі зроблено характеристику стану фізичного здоров’я дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху та здорових їх однолітків. Розроблено методику секційних занять з одноборств для дітей з вадами слуху та досліджено її вплив на розвиток координаційних та психомоторних здібностей дітей даної нозології.Документ Вплив занять карате-до на розвиток швидкісно-силових якостей дітей 6-8 років(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Коломієць Юлія Віталіївна; Kolomiiets Yuliia Vitaliivna; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii ViktorovychНа сучасному етапі розвитку карате має більш спортивний характер, так на сьогодні проводяться комерційні турніри, що призводить до появи спортсменів професіоналів, наслідком цього є вузька спеціалізація спортсменів в окремих видах змагань з карате. При вихованні швидкісно-силових якостей учнів початкових класів актуальним визначено використання комплексного методу тренування, що включає в себе використання рухових і спортивних ігор по спрощених правилах, різноманітних вправ Тому, застосування засобів карате-до з метою розвитку швидкісно-силових якостей учнів початкових класів на гуртково-секційних заняттях є актуальним питанням, що потребує вивчення. В роботі надано порівняльну характеристику рівня розвитку швидкісно-силових здібностей дітей 6–8 років та доведено ефективність застосування засобів карате-до на секційних заняттях в початковій школі, що відобразилося у підвищенні рівня фізичної підготовленості учнів 6-8 річного віку.Документ Вплив оздоровчих занять різними видами одноборств на формування фізичного стану дітей 10–13 років (на прикладі панкратіону)(2020) Харченко Іван Юрійович; Kharchenko Ivan Yuriiovych; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii ViktorovychВстановлено, що здоров’я молоді нашої країни є одним із найважливіших показників умов життя, фізичної активності, показником рівня національного добробуту, економічного і культурного потенціалу суспільства, питання його покращення є одним з актуальних для науковців фізичної культури та спорту оздоровчої фізичної культури та медицини. Не зважаючи на те, що рухова активність має велике значення для збереження і розвитку фізіологічних, біологічних і психічних функцій організму не лише дорослого населення, але і дітей шкільного віку, кількість часу відведенoго на їх оздоровлення засобами фізичної культури та спорту, а саме достатній рівень рухової активності недостатньо. Тому, в роботі вирішували проблему підвищення рухової активності засобами різних видів оздоровчих та секційних занять за видами спорту з метою зниження дефіциту рухової активності та формування фізичного стану учнів школи.Документ Греплінг як спортивна та освітня дисципліна(Гельветика, 2024) Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii Viktorovych; Прокопчук Ольга Олегівна; Prokopchuk Olha OlehivnaУ статті досліджується значення греплінгу в контексті фізичної підготовки та освіти учнів старшої школи. Греплінг розглядається як ефективний засіб розвитку м'язової сили, витривалості, гнучкості та координації рухів, а також як мето-дика самозахисту та самовдосконалення. У роботі представлено результати експериментальної програми, яка показала зна-чне покращення фізичних показників учасників після 6 місяців тренувань. Зокрема, учні, які займалися греплінгом, продемон-стрували підвищення м'язової сили, витривалості, гнучкості та швидкості реакції.Дослідження включало комплексний підхід до оцінки фізичного стану учнів, використовуючи різні тести та методики, що дозволило отримати об'єктивні дані про вплив греплінгу на фізичний розвиток школярів. Результати свідчать про суттєве покращення фізичної підготовки в усіх основних аспектах, що підтверджує ефективність греплінгу як засобу фізичного вихо-вання.Також аналізується вплив греплінгу на психологічні аспекти, такі як самоконтроль, впевненість у собі та стійкість до стресу. Учні, які брали участь у програмі, відзначали покращення своєї здатності до контролю емоцій, зниження рівня три-вожності та підвищення рівня впевненості у власних силах. Греплінг сприяв розвитку психологічної стійкості та самодисци-пліни, що є важливими аспектами особистісного розвитку.На основі отриманих даних було розроблено практичні рекомендації щодо впровадження греплінгу в освітню програму закладів загальної середньої освіти. Зокрема, рекомендовано інтегрувати греплінг як обов'язковий компонент фізичної куль-тури, що дозволить забезпечити всебічний фізичний та психологічний розвиток учнів. Акцент зроблено на створенні позитив-ної атмосфери під час тренувань, забезпеченні безпеки та дотриманні методичних принципів навчання греплінгу.Програма занять включає різноманітні вправи, спрямовані на розвиток сили, витривалості, гнучкості та координації рухів. Особлива увага приділяється техніці виконання вправ та поступовому збільшенню навантаження для запобігання трав-мам. Також передбачено проведення регулярних змагань та контрольних тестів для оцінки прогресу учнів.Важливим аспектом є підготовка вчителів до проведення занять з греплінгу. Рекомендовано організовувати спеціалізовані курси підвищення кваліфікації для педагогів, що включають теоретичні та практичні заняття з методики викладання гре-плінгу. Це дозволить забезпечити високий рівень навчання та ефективність занять.Таким чином, впровадження греплінгу в освітню програму старшої школи сприятиме не тільки фізичному, але й психологіч-ному розвитку учнів, підвищенню їхньої самооцінки та стійкості до стресу. Греплінг може стати потужним інструментом формування здорового способу життя та гармонійного розвитку особистості.Документ Комплексна оцінка впливу засобів одноборств на фізичний стан та рухову активність школярів середніх класів(2020) Костенко Олександр Валерійович; Kostenko Oleksandr Valeriiovych; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii ViktorovychВ роботі визначено, що основи фізичного та психічного здоров'я дитини закладаються ще в дошкільному віці, а шкільний період для виховання здорової, загартованої, фізично витривалої особистості та для формування її характеру є надзвичайно важливим. Під час аналізу останніх досліджень визначено те, що ефективним вирішенням проблеми є застосування нетрадиційних форм та засобів фізичної культури і спорту. Це перспектива ефективного застосування засобів одноборств для вирішення оздоровчих завдань в процесі фізкультурних занять з школярами 6-7 класів. В процесі дослідження визначені показники фізичної підготовленості та фізичного розвитку учнів 5-9 класів та встановлено головні мотиви занять руховою активністю. Розроблено та обгрунтувано методику застосування засобів одноборств в процесі фізичного виховання учнів 6-7 класів для підвищення їх фізичного стану та збільшення рівня рухової активності.Документ Організаційно-методичні засади використання засобів одноборств у фізкультурно-оздоровчих заняттях з учнями молодших класів(2020) Мосьпан Альберт Олександрович; Mospan Albert Oleksandrovych; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii ViktorovychПід час дослідження встановили, що одне з головних завдань фізичного виховання школярів – зміцнення здоров’я, підвищення рівня фізичного розвитку й підготовленості школярів. Так, як розумове перевантаження, гіподинамія, комп’ютеризація, екологічна проблема – все це призводить до того, що дуже різко падає рівень здоров’я дітей, саме правильне фізичне виховання в молодшому шкільному віці є необхідною умовою нормального розвитку всього організму. У доступній нам літературі не було виявлено досліджень, пов’язаних з застосуванням елементів одноборств у фізкультурно-оздоровчій роботі. Тому, у зв’язку з недостатнім вивченням деяких аспектів оздоровчих занять, велике значення має теоретична розробка та експериментальне обґрунтування оздоровчих методик, за допомогою яких школярі досягнуть належного стану здоров’я, в залежності від рівня фізичного розвитку та фізичної підготовленості. Тому, вважаємо дане дослідження актуальним та необхідним. В роботі обґрунтовано зміст та розроблено методику фізкультурно-оздоровчих занять з елементами одноборств для дітей молодшого шкільного віку у групах продовженого дня.Документ Особливості організації занять з прикладного багатоборства(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii Viktorovych; Крапівін Віталій Борисович; Krapivin Vitalii BorysovychУ статті розглянуто особливості організації занять з прикладного багатоборства, що є важливою складовою фізич-ного виховання. Акцентовано увагу на важливості фізичної активності для психічного, соціального та академічного розвитку учнів. Фізична активність сприяє покращенню настрою, зниженню рівня стресу та тривожності, підвищенню впевненості у собі та формуванню позитивного ставлення до здорового способу життя. Також вона сприяє розвитку соціальних навичок, таких як командна робота, лідерство та взаємодопомога, що є важливими для успішної соціалізації учнів. Водночас, регулярні заняття фізичними вправами позитивно впливають на академічну успішність, оскільки покращують концентрацію, пам’ять та загальну когнітивну функцію.У статті досліджено методичні підходи до організації позакласної роботи з прикладного багатоборства. Важливим аспектом є індивідуалізація навчання, яка враховує рівень підготовки, фізичні можливості та інтереси кожного учня. Це дозволяє забезпечити максимально ефективний підхід до розвитку фізичних якостей та навичок. Поєднання групових та інди-відуальних занять дозволяє урізноманітнити навчальний процес, підвищити мотивацію учнів та забезпечити більш ефективне засвоєння матеріалу. Використання різноманітних методик, таких як ігрові, змагальні та тренувальні методи, сприяє підви-щенню інтересу до занять та їхньої ефективності.Забезпечення послідовності та систематичності в навчанні є ключовим для досягнення високих результатів. Планування занять з прикладного багатоборства повинно включати етапи підготовки, основної частини та завершення, що дозволяє забезпечити повноцінний фізичний розвиток учнів. На етапі підготовки проводяться розминка та вправи для загального фізичного розвитку. Основна частина включає освоєння техніки прикладного багатоборства, зокрема, стрибки, біг, плавання та інші вправи, що сприяють розвитку координації, швидкості та витривалості. Завершальний етап включає заминку та роз-тяжку, що сприяють зняттю напруги та відновленню організму після навантажень.Таким чином, комплексний підхід до організації занять з прикладного багатоборства, що включає індивідуалізацію, різно-манітність методик, систематичність та послідовність, дозволяє забезпечити всебічний розвиток учнів та сприяє їхньому фізичному, психічному та соціальному благополуччю.Документ Порівняльна характеристика фізичного стану сільських та міських школярів Сумської області(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Зеленський Денис Олександрович; Zelenskyi Denys Oleksandrovych; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii ViktorovychОдним з найважливіших соціальних індикаторів суспільного прогресу, потенціалом економічного зростання та безпеки держави є стан здоров’я населення, який відображає добробут нації, її соціально-економічне, екологічне, демографічне становище. Ефективність організації процесу фізичного виховання з урахуванням особливостей мотивації, рухової активності, фізичної підготовленості та фізичного здоров`я старшокласників в закладах освіти сільської та міської місцевості Сумської області. У магістерській роботі теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено організаційно-методичні умови, які сприяють підвищенню ефективності організації навчального процесу залежно від типу навчального закладу і враховують мотиви й інтереси школярів, навчальне навантаження, особливості рухової активності, фізичну підготовленість, стан здоров’я.Документ Порівняння фізичних та психологічних показників учнів, які використовували модуль панкратіон, та традиційні методи фізичного виховання(Гельветика, 2024) Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii Viktorovych; Міщенко Олександр Володимирович; Mishchenko Oleksandr Volodymyrovych; Гончаренко Володимир Іванович; Honcharenko Volodymyr Ivanovych; Химченко Олександр Вікторович; Khymchenko Oleksandr ViktorovychУ статті досліджується важливість фізичного виховання у загальній середній освіті та обґрунтовується впровадження варіативного модуля "Панкратіон". Панкратіон, як традиційне грецьке бойове мистецтво, має великий потенціал для роз-витку фізичних, психічних та соціальних якостей учнів. Вивчення основних прийомів, стратегій та тактик панкратіону допо-магає формувати здорові звички, покращувати фізичну підготовку та загальний стан здоров'я учнів.У статті описано методи дослідження, що використовувалися для аналізу впливу фізичного виховання на учнів, а також детальну програму занять, яка включає розминку, загальну підготовку, вивчення основних прийомів, практичне застосування, стратегії та тактику використання панкратіону, заминку та розтяжку. Програма занять побудована таким чином, щоб поступово залучати учнів до фізичної активності, надаючи їм можливість освоїти базові елементи панкратіону та розви-нути важливі навички.Методи дослідження включали анкетування учнів, спостереження за проведенням занять та аналіз результатів фізичних тестів. Анкетування дозволило визначити ставлення учнів до фізичного виховання та панкратіону зокрема, їхні очікування та мотивацію. Спостереження за заняттями дало змогу оцінити ефективність навчальної програми та її вплив на фізичний розвиток учнів. Аналіз результатів фізичних тестів дозволив об'єктивно оцінити зміни в фізичному стані учнів до та після впровадження модуля "Панкратіон".Результати дослідження свідчать про позитивний вплив фізичної активності на формування стійких здорових звичок, соціальних навичок та профілактику захворювань. Зокрема, учні відзначили покращення фізичної форми, підвищення рівня енергії, покращення настрою та загального самопочуття. Важливим аспектом є також розвиток дисципліни, витривалості та самоконтролю, які є невід'ємними частинами навчального процесу панкратіону.Зважаючи на отримані результати, впровадження модуля "Панкратіон" у шкільну програму є доцільним і може стати ефективним засобом покращення фізичного виховання учнів. Це дозволить не лише зміцнити фізичне здоров'я молоді, але й сприятиме їхньому всебічному розвитку, підвищенню мотивації до навчання та формуванню позитивного ставлення до здорового способу життя.Документ Програмування фізкультурно-оздоровчих занять з греплінгу для школярів молодших класів у позакласний час(2021) Науменко Євген Васильович; Naumenko Yevhen Vasylovych; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii ViktorovychНалежний рівень фізичного розвитку та фізичної підготовленості учнів безпосередньо залежить від їх рухової активності протягом навчального дня, тому важливо приділяти увагу спортивно-масовій роботі під час навчання в закладах освіти. Однак в результаті аналізу науково-методичної літератури не було виявлено досліджень, пов’язаних з вивчення питань щодо програмування фізкультурно-оздоровчих занять з елементами греплінгу для молодших школярів, які можна застосовувати в позакласний час. Так, як спортивні види боротьби набули особливо великої популярності у школярів в останні роки, саме вивчення аспектів програмування фізкультурно-оздоровчих занять з елементами греплінгу для молодших школярів з метою підвищення рівня їх фізичного здоров’я, фізичної підготовленості й отримання оптимального оздоровчого ефекту є актуальним та своєчасним. В роботі представлена програма фізкультурно-оздоровчих занять з елементами греплінгу для покращення фізичного стану молодших школярів.Документ Професійно-прикладна фізична підготовка(ФОП Цьома С. П., 2017) Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii Viktorovych; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychУ навчально-методичному посібнику на системній основі викладена історія становлення і розвитку прикладної фізичної культури, місце професійно-прикладної фізичної підготовки у сучасній системі фізичного виховання та основи її методики. Видання призначене для студентів-магістрантів навчальнонаукового інституту фізичної культури СумДПУ ім. А. С. Макаренка, а також студентів інших вищих навчальних закладів спеціальності 014 Середня освіта (Фізичне виховання).Документ Підвищення рухової активності та покращення стану фізичного здоров’я студентської молоді засобами східних єдиноборств(2020) Пирогов Павло Ігоревич; Pyrohov Pavlo Ihorevych; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii ViktorovychВизначено, що рухова активність виступає, як стимулюючий чинник у системі здорового способу життя, та відіграє важливе значення для вдосконалення фізичного розвитку і підготовленості молоді загалом. Аналіз літератури показав, що науковці завжди ведуть пошук шляхів удосконалення процесу фізичного виховання студентів та розглядають застосування новітніх технологій у навчальному процесі студентів ЗВО. У зв’язку з цим в практику роботи ЗВО в останній час широко упроваджуються різні освітні і оздоровчі програми, використовуються засоби різних видів спорту в процесі академічних занять. Підтверджено, що підвищити мотивацію до занять фізичними вправами та спортом можна за допомогою застосування засобів одноборств в процесі фізичного виховання студентів на секційних заняттях, що буде сприяти підвищенню рівня рухової активності та фізичної підготовленості студентів. Розроблено методику тренувальних занять з одноборств, що передбачають підвищення рівня рухової активності студентів, і експериментально перевірено ефективність їх використання.Документ Розвиток фізичних якостей учнів молодших класів засобами фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі навчального дня(2020) Шаповал Віта Григорівна; Shapoval Vita Hryhorivna; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii ViktorovychВ роботі підтверджено, що за останні роки стан фізичного здоров’я учнів загальноосвітніх навчальних закладів України має стабільну тенденцію до погіршення, а кількість школярів з низьким рівнем фізичної підготовленості неухильно зростає. Результатом низького рівня фізичного стану учнів є саме недостатня кількість рухової активності учнів, перевантаженістю шкільної програми, впливом різних соціальних факторів, тому пошук шляхів оптимізації фізкультурно-оздоровчої роботи та процесу фізичного виховання з дітьми молодшого шкільного віку, є актуальним. В роботі визначено та проаналізовано особливості організації процесу фізичного виховання молодших школярів та вплив занять фізичною культурою на розвиток фізичних якостей.Документ Специфіка організації секційних занять оздоровчої гімнастики з учнями старших класів(Гельветика, 2025) Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii Viktorovych; Хіміч Віта Леонідівна; Khimich Vita Leonidivna; Харченко Сергій Миколайович; Kharchenko Serhii Mykolaiovych; Павленко Олег Євгенович; Pavlenko Oleh YevhenovychУ статті розглянуто основні принципи, методи та підходи до організації секційних занять оздоровчої гімнастики з учнями старших класів, враховуючи їх вікові, психофізіологічні та індивідуальні особливості. Оздоровча гімнастика як форма фізичної активності має значний потенціал для покращення функціонального стану організму, розвитку координації, гнучкості, сили та витривалості. Для старшокласників, які перебувають на етапі активного фізіологічного та психологічного розвитку, такі заняття є особливо корисними, оскільки сприяють гармонійному розвитку, зняттю стресу та підвищенню загального рівня енергії. Організація секційних занять має ґрунтуватися на принципах індивідуалізації, систематичності та доступності. Програма занять повинна включати різноманітні вправи, спрямовані на розвиток усіх груп м’язів, покращення постави, дихальної системи та загального стану здоров’я.Особливу увагу приділено техніці виконання вправ, щоб уникнути травм та забезпечити максимальну ефективність тренувань. Важливим елементом організації занять є створення комфортного психологічного клімату в групі. Учні старших класів часто стикаються з емоційними навантаженнями, пов’язаними з навчанням та соціальними взаємодіями, тому заняття оздоровчої гімнастики повинні сприяти релаксації, зняттю напруги та підвищенню самовпевненості. Використання музичного супроводу, елементів гри та групових вправ дозволяє зробити заняття більш цікавими та мотивуючими. Крім того, у статті підкреслюється роль педагога як організатора та наставника, який повинен володіти не лише професійними знаннями з фізичної культури, але й навичками комунікації з підлітками. тивність секційних занять оздоровчої гімнастики багато в чому залежить від здатності вчителя зацікавити учнів підтримувати їхню активність та сприяти формуванню позитивного ставлення до фізичної активності. У статті також розглядаються питання безпеки під час проведення занять, зокрема необхідність попереднього медичного обстеження учнів, дотримання правил техніки безпеки. Правильно побудовані секційні заняття оздоровчої гімнастики не лише сприяють розвитку фізичних якостей, але й формують в учнів старших класів усвідомлене ставлення до власного здоров’я, що є важливим елементом їхнього майбутнього життя.Документ Сучасні підходи до інклюзивної освіти в Україні та за кордоном(Гельветика, 2024) Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii Viktorovych; Огієнко Максим Олександрович; Ohiienko Maksym OleksandrovychУ статті розглядаються сучасні підходи до інклюзивної освіти в Україні та за кордоном, аналізуються основні тенденції та перспективи її розвитку. Основна увага приділяється індивідуалізованому підходу до навчання, який враховує потреби кожного учня, розвитку методик і технологій, а також відповідності міжнародним стандартам та інноваціям. Описуються законодавчі основи, педагогічні стратегії, матеріально-технічне забезпечення та підготовка вчителів до роботи в інклюзив-них умовах.Законодавчі основи інклюзивної освіти в Україні забезпечують правове підґрунтя для створення сприятливих умов для нав-чання дітей з особливими потребами. У статті аналізуються основні нормативно-правові акти, які регулюють впровадження інклюзивної освіти, а також порівнюються з міжнародними документами, такими як Конвенція ООН про права осіб з інва-лідністю. Це дозволяє визначити рівень відповідності українського законодавства міжнародним стандартам та визначити напрями для його удосконалення.Педагогічні стратегії, які використовуються в інклюзивній освіті, базуються на принципах диференціації та індивідуалі-зації навчання. У статті розглядаються сучасні методики, які дозволяють забезпечити ефективне навчання дітей з різними освітніми потребами. Особлива увага приділяється використанню технологій дистанційного навчання, адаптивних навчаль-них матеріалів та інноваційних педагогічних підходів, що сприяють розвитку інклюзивного середовища.Матеріально-технічне забезпечення є важливим аспектом впровадження інклюзивної освіти. У статті аналізується стан матеріально-технічної бази українських шкіл, які впроваджують інклюзивне навчання, та порівнюється з зарубіжним досві-дом. Визначено основні проблеми, такі як недостатнє фінансування, відсутність спеціалізованого обладнання та навчальних матеріалів, та запропоновано шляхи їх вирішення.Підготовка вчителів до роботи в інклюзивних умовах є ключовим фактором успішного впровадження інклюзивної освіти. У статті описуються програми підвищення кваліфікації педагогів, які орієнтовані на розвиток компетенцій з роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Також розглядається досвід зарубіжних країн у підготовці вчителів до роботи в інклюзив-них умовах, що може бути корисним для вдосконалення української системи освіти.Визначено ключові аспекти та перспективи розвитку інклюзивної освіти в Україні. Серед них – необхідність удоскона-лення законодавчої бази, впровадження сучасних педагогічних технологій, забезпечення належного матеріально-технічного забезпечення та підготовки кваліфікованих кадрів. Особлива увага приділяється створенню інклюзивного середовища, яке сприятиме всебічному розвитку кожної дитини, незалежно від її особливостей та потреб.Документ Характеристика фізичного стану учнів 7-10 років, які займаються та не займаються спортом(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Науменко Євген; Naumenko Yevhen; Скрипка Ірина Миколаївна; Skrypka Iryna Mykolaivna; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii ViktorovychУ статті висвітлені результати досліджень фізичного стану учнів молодшого шкільного віку, що проводилися з метою підтвердження необхідності й актуальності застосування фізкультурно-оздоровчих занять з елементами грепплінгу в початковій школі. Констатувальний експеримент включав дослідження гемодинамічних та антропометричних показників учнів молодшого шкільного віку, якi вiдвiдують спортивнi секцiї aбо зaймaються у групaх зaгaльної фiзичної пiдготовки в позaнaвчaльний час. Підтверджено, що одним iз нaйвaжливiших зaсобiв покращення фізичного стану та основних його показників у процесi навчання в закладах освіти є регулярні фiзичнi нaвaнтaження.