eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Buts Yurii Vasylovych"

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Важкі метали у ґрунтах борових лісів після пірогенного впливу
    (2023) Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Крайнюк Олена Володимирівна; Krainiuk Olena Volodymyrivna; Сенчихін Юрій Миколайович; Senchykhin Yurii Mykolaiovych
    Експериментальні дослідження дозволили виявити наслідки постпірогенної трансформації ґрунтів після пірогенного впливу, як від нещодавньої пожежі, так і через тривалий проміжок часу. Спостерігається певна залежність постпірогенної трансформації від давності впливу пожежі на ґрунт. Відносно недавні наслідки пожежі середньої інтенсивності на ґрунт відзначено чіткою реакцією комплексу їх властивостей.Фізико-хімічні властивості ґрунтів у після пожежний період погіршуються через те, що суттєво знижується кількостей поживних елементів у ґрунті: згорає гумус, зменшується вміст нітратного азоту. Отже, пожежі, з одного боку, покращують умови проникнення насіння у ґрунт, але погіршують умови проростання, зростання та розвитку хвойних деревних порід. Кислотно-лужна реакція за показником рН у ґрунтах, які зазнали впливу пожеж, зміщується до нейтральної, що слід пояснити насиченням поглинаючого комплексу ґрунтів лужноземельними елементами. Лісові низові пожежі суттєво трансформують морфологічний вигляд верхньої частини ґрунтового профілю. У підсумку змінюються поверхневі горизонти ґрунтів, зокрема, сформовується новий пірогенний горизонт, котрий за фізико-хімічними властивостями та вмістом зольних елементів певним чином відрізняється від природних аналогів. Під впливом пожеж відбуваються зміни таких показників, як: рН, вміст обмінних катіонів, валових і рухомих форм азоту та ін. Також слід враховувати, що поводження і вміст важких металів у лісовій підстилці обумовлена, окрім впливу пожежі, і геохімічною станом регіону – швидкістю водної міграції і біологічного поглинання, рельєфом місцевості. Концентрація важких металів у поверхневих горизонтах ґрунтів борових лісів зростає в кілька разів і перевищує фонові концентрації внаслідок мінералізації лісової підстилки і трав’янистої рослинності від згорання та подальшої міграції хімічних елементів, що являє екологічну небезпеку.
  • Документ
    Впровадження ініціативи прозорості видобувних галузей в Україні у розрізі раціонального використання природних ресурсів
    (СумДПУ ім. А. С. Макаренка, Сумський відділ Українського географічного товариства, 2016) Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Крайнюк Олена Володимирівна; Krainiuk Olena Volodymyrivna
    Дано характеристику розвіданих запасів нафти і природного газу у видобувних районах Сумської області, а також виявлено та проаналізовано основні проблем нафтогазового комплексу у розрізі раціонального використання природних ресурсів у зв'язку з впровадженням в Україні Ініціативи прозорості видобувних галузей.
  • Документ
    Географічні основи регіонознавства
    (CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Сюткін Сергій Іванович; Siutkin Serhii Ivanovych
    Навчальна дисципліна «Географічні основи регіонознавства» викладається здобувачам 1 курсу другого освітнього рівня «магістр» спеціальностей 014 Середня освіта (Географія). Мета вивчення навчальної дисципліни – формування у магістрантів знань про основи регіонознавства як практичний інструмент розв’язання регіональних (територіальних) проблем у світі та в Україні, тенденції розвитку географічного (територіального і міжнародного) поділу праці та світових соціально-економічних процесів, сприяння формуванню у майбутніх фахівців з географії основних понять, категорій, законів і закономірностей територіальної організації суспільства. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі освіти повинні оволодіти наступними програмними компетентностями: - Здатність критично осмислювати основні світоглядні теорії і принципи у навчанні та професійній діяльності; здійснювати аналіз, синтез, оцінювання ситуації та/або завдання з метою виявлення шляхів розв’язування та продукувати рішення. - Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу даних з різних джерел, аналітико-синтетичної діяльності, встановлення та обґрунтування причинно-наслідкових зв’язків; розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо). - Здатність оцінювати та аналізувати фундаментальні основи географічних теорій, законів, принципів, історію розвитку географічних ідей, географічні особливості природи Землі, розміщення населення і господарства. - Здатність до розуміння теорії та принципів взаємодії природи і суспільства, теоретичних засад географічних та біологічних наук, принципів раціонального природокористування, наукових засад охорони природи, збереження природних ресурсів.
  • Документ
    Географічні передумови виникнення надзвичайних ситуацій у Сумському регіоні
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, Сумський відділ Українського географічного товариства, 2017) Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Крайнюк Олена Володимирівна; Krainiuk Olena Volodymyrivna
    Серед надзвичайних ситуацій (подій) природного походження переважають пожежі у природних екосистемах і поширені на найбільш заліснених землях Сумського, Конотопського, Середино-Будського, Шосткинського та Охтирського лісгоспів, що є географічно обумовленим.Надзвичайні ситуації (події) техногенного походження у Сумському регіоні переважно тяжіють до районів нафтогазовидобувного комплексу та промислових центрів, зокрема, м. Суми. Так, географічно зумовленими є надзвичайні події на нафтогазовидобувних об'єктах у Роменському та Охтирському районах.
  • Документ
    Наукові записки Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка. Географічні науки
    (Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Сумський відділ Українського географічного товариства, 2023) Ашихміна Альона Андріївна; Ashykhmina Alona Andriivna; Бейдик Олександр Олексійович; Beidyk Oleksandr Oleksiiovych; Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Іванова Ганна Миколаївна; Ivanova Hanna Mykolaivna; Корнус Анатолій Олександрович; Kornus Anatolii Oleksandrovych; Корнус Олеся Григорівна; Kornus Olesia Hryhorivna; Король Олена Миколаївна; Korol Olena Mykolaivna; Крайнюк Олена Володимирівна; Krainiuk Olena Volodymyrivna; Мельник Ірина Геннадіївна; Melnyk Iryna Hennadiivna; Мисковець Ірина Ярославівна; Myskovets Iryna Yaroslavivna; Митрофанова Олександра Андріївна; Mytrofanova Oleksandra Andriivna; Мольчак Ярослав Олександрович; Molchak Yaroslav Oleksandrovych; Насєдкін Євген Ігорович; Nasiedkin Yevhen Ihorovych; Насєдкін Ігор Юрійович; Nasiedkin Ihor Yuriiovych; Поливана Ольга Юріївна; Polyvana Olha Yuriivna; Приходько Наталія Анатоліївна; Prykhodko Nataliia Anatoliivna; Рейманн Март; Reimann Mart; Савенко Дмитро Олексійович; Savenko Dmytro Oleksiiovych; Слюта Володимир Борисович; Sliuta Volodymyr Borysovych; Паланг Ханнес; Palang Hannes; Чжао Чаоян; Chzhao Chaoian
    У випуску опубліковані статті, що містять результати наукових досліджень з фізичної географії та геоекології, геології та палеогеографії, суспільної та економічної географії, рекреаційної географії і туризму, методики навчання навчання. До нього увійшли матеріали, підготовлені вченими Києва, Львова, Луцька, Чернігова, Сум та інших наукових центрів України, а також науковцями з Естонії та Китаю. Для фахівців у галузі географії та геоекології, екології, географії, працівників державних і громадських природоохоронних установ, викладачів і студентів, а також широкого кола читачів, які цікавляться проблемами регіональної географії та взаємодії природи і суспільства.
  • Документ
    Природно-заповідні системи і екологічна освіта
    (РЛП "Сеймський", 2023) Корнус Анатолій Олександрович; Kornus Anatolii Oleksandrovych; Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Корнус Олеся Григорівна; Kornus Olesia Hryhorivna
    Основним завданням екологічної освіти та виховання в межах функціонуючих природно-заповідних систем є формування у населення сучасних уявлень про роль природно-заповідних територій у збереженні ландшафтного та біорізноманіття, як ключових ділянок забезпечення стабільності національної екомережі та екологічно збалансованого соціально-економічного розвитку регіонів. Фахівцями з екологічної освіти, що входять до штату працівників об’єктів природно-заповідного фонду, здійснюється цілеспрямована робота з усіма верствами населення задля забезпечення принципу безперервності екологічної освіти та виховання.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук